Kezdőlap GYŐR Győr - Gazdaság

Megújul a kertvárosi kisállomás lépcsője Tatán

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Régóta várt felújítás vette kezdetét a Tata kisebbik vasútállomásán. A mostani munkákon kívül az utasbeállók megújítását, illetve bővítését is tervezik.

Elbontották a Tata-Tóvároskert vasút­állomás „hírhedt” lépcsőjét, a vasúttársaság szerint az év végére be is fejeződhet a felújítás. Mint arról korábban beszámoltunk, a jegypénztártól a sínekhez levezető lépcsősor nagyon rossz állapotban volt. A MÁV Zrt. tavaly év végén felújította, a kivitelezés megosztotta a közvéleményt: minden lépcsőfok különböző magasságúra és szélességűre sikerült. Ez nem csak a szemet bántja, hiszen a vakok, gyengénlátók, idősek számára még balesetveszélyes is. Most viszont úgy néz ki, hogy végre teljesen új lépcsőt építenek helyette.

„Tavaly az eredetileg tervezettek szerint, a sérült, balesetveszélyes állapot megszüntetése érdekében, a járófelület ideiglenes javítása, újraburkolása történt meg. Ezzel párhuzamosan készültek el azok a tervek, amelyek alapján idén megkezdődhetett, és jelenleg zajlik a lépcsők felújítása. Ennek a munkának a befejezése az év végéig várható. A most folyó munkákon kívül az utasbeállók megújítását, illetve bővítését tervezzük, új modern utasbeállók telepítésével. Ez várhatóan jövő év közepéig megvalósul” – írta válaszában a MÁV Zrt.

Megtudtuk azt is, hogy a tatai nagy állomás felújítása jelenleg nincs a MÁV tervei között, azonban jövőre megkezdődik a P+R és B+R parkoló tervezése. A Budapest–Bécs vonalon pedig várhatóak fejlesztések: a magyar és az osztrák főváros közötti szakaszt összesen 25,6 milliárd forint értékű biztosítóberendezési, központi forgalomirányítási és egyéb rendszerfejlesztések gyorsítják majd.

„Almásfüzitő-felső, Hegyeshalom, Komárom és Tata állomásokon megújítják a biztosítóberendezéseket, a teljes viszonylaton továbbfejlesztik, korszerűbbre cserélik a vonatbefolyásoló és központi forgalom­irányító rendszereket. Az átjárhatóságot szolgáló beavatkozások nyomán a menetidő negyedórával csökkenthető, a menetrendi kínálat bővíthető lesz az osztrák főváros és Nyugat-Európa felé” – összegezte a MÁV.

Forrás: MÁV