Ekkor újra felkeltette a kíváncsiságát és úgy döntött, feltölt róla néhány fotót a Things Found in Walls nevű Facebook-csoportba. Itt figyelt fel rá egy szakember, aki nem tartotta kizártnak, hogy a mű N.C. Wyeth amerikai festőművész értékes alkotása lehet.
„Megszoktam, hogy Wyeth festményeinek másolatait vagy más művészek festményeit, akikre hatással volt, hamisan a művésznek tulajdonítják de ezeken a fotókon voltak olyan dolgok, amelyek felkeltették a figyelmemet” – nyilatkozta a sajtónak a konzervátorként dolgozó Lauren Lewis.
A szakember személyesen is felkereste a kép tulajdonosát és megállapította, hogy a festmény valóban eredeti, egyike annak a négy illusztrációnak, melyeket a művész Helen Hunt Jackson Ramona című könyvének 1939-es kiadásához készített.
„Bár természetesen voltak rajta apró karcolások, és felülettisztításra is szükség volt, figyelemre méltó állapotban volt, tekintve, hogy egyikünknek sincs fogalma az elmúlt 80 év során megtett útjáról” – fogalmazott Lewis a Boston Globe-nak adott interjújában.
Kathleen Leland, a Bonhams Skinner aukciósház amerikai és európai művészettel foglalkozó szakértője elárulta: a keret, illetve a kép hátulja szolgáltatta a végső bizonyítékot arra, hogy a festmény eredeti.
„Az 1930-as évek közepétől Wyeth egy bizonyos típusú művésztáblát használt – a Weber reneszánsz paneljeit, amelyek vörös hátoldalukról és kidolgozott címkéikről ismertek – és ez a festmény esetében is így volt” – mondta Leland.
Az aukciósház becslése szerint a festmény 250 000 dollárt, vagyis mintegy 87 millió forintnak megfelelő összeget ér.