A városra és az egyetemre számos területen jellemző az együttműködés, nem véletlen a közös szlogen: A jövő Győrben épül. Eisingerné Balassa Boglárka az egyetem oktatója, a kutatás témavezetője kifejtette, azért keresték meg az önkormányzatot a közös kutatás ötletével, mert a vizsgálat amellett, hogy hasznos a városnak, a hallgatóknak lehetőséget nyújt élesben is alkalmazni az egyetemen tanultakat. Az egy éves kutatást az elemzések mellett korcsoportok szerinti ötven fős mélyinterjún és hétszáz fős kérdőíves kikérdezésen keresztül végezték el. Az együttműködés folytatódik, a következő kutatás témája az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál lesz, hiszen az olimpiai rendezvény nemzetközi ismertsége komoly haszonnal járhat a város számára.
Gábora Bernadett, Kovács Apolka és Vecsey Veronika még 2011 végén készített kutatást és marketingkampányt Győr a Győrkőcváros címmel, amivel a II. Országos Városmarketing Versenyen különdíjat és Városmarketing Fejlesztési Díjat nyertek. Hozzájuk csatlakozott Dombi Dóra, Potháczki Ádám és Zágonyi Szandra.
Potháczki Ádám a kutatással kapcsolatban kifejtette, a válaszokból kiderült, hogy a győriekben erős a lokálpatriótizmus, ragaszkodnak városukhoz. A város élhetőségét a megfelelő mennyiségű munkahelyekben, a színes és változatos programokban, a város rendezettségében, infrastruktúrájában, közlekedési viszonyaiban, a közbiztonság állapotában és az egészségügyi ellátottságban látják. A kutatásból az is kiderült, hogy a győriek egyöntetűen támogatják és várják a 2017-es Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivált. Domanyik Eszter hozzáfűzte, a kutatás jó visszajelzés számukra, hogy mi az, amivel elégedettek a győriek, és mi az, ami további fejlesztésre szorul. Az eredményekből például az is kitűnik, hogy a 15-18 éves korosztályt az eddigieknél jobban meg kell szólítani annak érdekében, hogy ők is még inkább magukénak érezzék a várost, ahogy az idősebb korosztályok.