Egy vállalkozó szerint a boltjaiban vásárlók 50-60%-án látszik, hogy csak és kizárólag az ár érdekli, minél olcsóbb, annál jobb. Erről Raskó György agrárközgazdász számolt be. Hatalmas a minőségi zuhanás.
"Pick szalámi helyett lecsókolbász" – foglalta össze élelmiszer-kiskereskedő vállalkozó barátom az idei történéseket – írja Raskó György közösségi oldalán. Ami a mennyiséget illeti, körülbelül ugyanannyi élelmiszert vásárolnak a magyarok, mint 2-3 évvel ezelőtt, de hatalmas a minőségi zuhanás. Márkatermékekből az eladások felére, kétharmadára zuhantak, helyette veszik az olcsóbbnál is olcsóbb húskészítményeket, sajtokat, húsféléket. Emiatt az árbevétele tovább zuhant a 7 boltból álló vállalkozásnak. Túlélő üzemmódban dolgoznak, ameddig bírják. A vállalkozó szerint a boltjaiban vásárlók 50-60%-án látszik, hogy csak és kizárólag az ár érdekli, minél olcsóbb, annál jobb. Illetve, ha egy közeli ABC-ben az adott termék akciósan olcsóbb, máris megy át oda megvásárolni. Szerinte a vásárlók nagy hányada a hónap utolsó hetében már nem jön be a boltba. Várja a fizetését.