Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Nagyszabású nemzetközi oktatási konferenciát tartottak Győrben

Cikkünk frissítése óta eltelt 13 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A programban Ausztria, Belgium, Ciprus, Dél-Korea, Finnország, Görögország, Hollandia, Magyarország, Malajzia, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Románia, Spanyolország, Svájc, Szlovénia vállal szerepet.

A projekt magyar résztvevői (így a Kutató Tanárok Országos Szövetsége, illetve a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezeti Kommunikációs Munkacsoportja) büszkék arra, hogy hazánk különösen sokrétű esettanulmányokkal szerepel a nemzetközi jó gyakorlat gyűjteményben. Ezeket Bécsben, az Osztrák Kulturális és Oktatási Minisztérium által megrendezett konferencián nagy sikerrel mutatták be. A rendezvényen az iskola igazgatója és egy tanulója német és angol nyelvű előadás, illetve kiállítás segítségével ismertette a Hild képzési sajátosságait, majd az oktatást segítő magyarországi, erdélyi, ausztriai és észtországi szakmai táborokat is bemutatták.

A CoDeS projekt kutatásainak egyik célja azt felderíteni, mitől válik hosszú távon működőképessé egy-egy iskola, és a helyi közösség, illetve önkormányzat együttműködése, vagyis mi a partnerség fenntarthatóságának titka. A kutatók hároméves munkájuk során jó gyakorlatok elemzésén keresztül tárnak fel olyan eszközöket, melyek a kölcsönös tanulást és a programok hosszú távú működőképességét segítik. A kutatások feldolgozása során a résztvevők számos újszerű, innovatív módszert alkalmaznak – például blogokat, melyek közül az egyik éppen a Hild József Építőipari Szakközépiskola tevékenységeit mutatja be. Mindezekhez közvetlen segítséget jelent a projekt elektronikus platformja, az eseteket bemutató blogok, a tervezett elektronikus könyv és a nyomtatott kiadványok által kínált lehetőségek, melyeket a tanácskozás résztvevői éppen Győrben kívánnak tovább formálni.