A szolgáltatás elindítása a MeH Infokommunikációs Államtitkárság szakmai támogatásával a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala és az APEH együttműködése keretében vált lehetővé. A zökkenőmentes működés elindulása után rövid időn belül kiderült, hogy a szolgáltatás keresett és népszerű, ezért célszerű a regisztrálási lehetőség kiterjesztése.
Az ügyfélkapu regisztrációs szolgáltatás kiterjesztésének megvalósítása az igényfelméréstől a munkaállomások bekapcsolásáig 71 napot vett igénybe, és így már országosan – a központi ügyfélszolgálatokkal együtt – 52 APEH kirendeltségen van lehetőségük az adózóknak ügyfélkapu regisztráció kezdeményezésére.
Az eddig eltelt időszakban 3200-at meghaladja azoknak a száma, akik igénybe vették a lehetőséget az APEH Központi Ügyfélszolgálatain.