Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Több mint 750 ezer hívást bonyolított 2023-ban a MÁV-START telefonos ügyfélszolgálata a MÁVDIREKT. Ez rekordnak számít 10 éves fennállása alatt.

Tavaly óta érhető el a robotasszisztens

Elvira, a mesterséges intelligencia által működtett robotasszisztenst, amely 333 ezer alkalommal segítette az utasokat. Az idén már a MÁV-VOLÁN-csoport tagja, a Volánbusz ügyfélszolgálati feladatait is a MÁVDIREKT látja el.

Az átlagos várakozási idő 2023-ban alig 39 másodperc volt. 

Az első évben nagyjából 540 ezer hívás futott be, az elmúlt 10 évben összesen több mint 5,6 millió telefonhívás jött. 
Elvira célzott kérdéseket tesz fel az érdeklődőknek és több milliónyi közlekedési adatból a kiajánlás során az utazási igényeknek leginkább megfelelő menetrendet mondja el. A robotasszisztens októbertől újabb funkcióval bővült, ha a hívó fél mobiltelefonszámról érdeklődik, SMS küldésével is meg tudja adni a választ.

(fotó: illusztráció, pixabay)