Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Sportos az új Audi A3-as

Cikkünk frissítése óta eltelt 12 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

 Az új A3-as Cabriolet megnőtt. Hossza az eddigi 4,24 méterről 4,42-re változott, szélessége 177 cm-ről 179 cm-re nőtt. Egyedül a magassága csökkent 15 milliméterrel. Az új autó értékesítése ősszel indul be, melynek 31 700 euró lesz az induló ára.

 

Külső formavilág
Az új Audi A3 Cabriolet jelentősen megnőtt elődjéhez viszonyítva, hosszúsága 4,24-
ről 4,42, tengelytávja 2,58-ról 2,60, míg szélessége 1,77-ről 1,79 méterre nőtt. Csupán 
magasságában (1,41 méter) mérhető 15 milliméteres csökkenés, a nyitott négyüléses 
modell így még elegánsabb és sportosabb kiállással jelenik meg az úton. Csomagtere 60 
literrel bővült és könnyebben pakolható. A kerékjáratokban akár 19 col peremátmérőjű 
kerekek is elférnek.
Az Audi A3 Cabriolet elejét a jellegzetes Singleframe hűtőrács határozza meg. Karcsú 
fényszórói határozott „tekintetet” kölcsönöznek számára, s éppúgy a vízszintes vonalakat 
hangsúlyozzák, mint a lökhárító légbeömlő nyílásai. Kívánságra az Audi LED-technikájú 
fényszórókat is szállít, amelyek az alsó-középkategóriában egyedüliként folyamatos 
hatótáv-állítással is rendelkeznek.
A kétajtós modell harmonikus arányaiban karosszériája hátsó túlnyúlása jut döntő 
szerephez. Az első szélvédőkeret alumíniumból készül, s a teljes járművön alumínium 
díszléc fut körbe. Oldalán határozottan meghúzott „tornádóvonala” és feszes felületei 
látványos fény-árnyék játékot űznek. Mint minden Audi esetében, a kidolgozás minősége itt sem tűr kompromisszumot, a
kezelés pedig egyszerű, magától értetődő és kényelmes. Az utastér akár négy felnőtt 
számára is komfortos helyet kínál, a hátsó üléstámla pedig széles rakodónyílást 
szabaddá téve hajtható le. A kormánykerék és az ülések egyaránt új fejlesztések, a 
szintén új elektromechanikus rögzítőfék kapcsolója padig a középső alagút konzolján 
kapott helyet.
Az egyes felszereltségi szintek Attraction, Ambition és Ambiente néven sorakoznak a 
kínálatban, az Ambition változathoz rendelhető S line sportcsomag a teljes utastérnek 
sportos fekete alaptónust kölcsönöz. A kárpitanyagok választékában szövet és bőrfajták 
mellett egy Alcantara/bőr kombináció is szerepel. Az Audi design selection lasszóbarna 
összeállítás kifejezetten exkluzív hangulatot áraszt.
Vezetői segédrendszerek
Még biztonságosabb és pihentetőbb a vezetés az Audi A3 Cabriolet volánja mögött 
fejlett vezetői segédrendszerei használatával. A gazdaságossági programmal és pihenő-
ajánlási funkcióval kiegészített vezetőinformációs rendszer az Ambition és Ambiente 
szinteken az alapfelszereltséget bővíti. Az extrafelszerelések listáján e téren az adaptive 
cruise control, az Audi side assist, az Audi active lane assist, a közlekedési táblák 
kameraalapú felismerő funkciója, a szelektív kijelzéssel működő parkoló-asszisztens és 
az Audi pre sense biztonsági segédrendszer különböző fokozatai is megtalálhatók.
Nemkülönben vonzó az infotainment-modulok kínálata, csúcsán a Bang & Olufsen 
hangrendszerrel és az MMI navigáció plusz navigációs rendszerrel. A rendkívül vékony, 
hét col képátlójú monitor elektromosan emelkedik ki a műszerfalból. A kezelőfelületen a 
központi forgató-/nyomógomb az MMI touch rendszerrel közösen érintőfelülettel bővült 
(touchwheel), amely a gomb tetején teszi lehetővé a betűk és számok intuitív beírását.
Az Audi connect a vezetőt és környezetét összekötő szolgáltatások koncepciója. 
Az új Audi A3 Cabriolet modellekben az MMI navigáció plusz navigációs rendszer 
kiegészítéseként az internet-kapcsolatról is gondoskodik, sőt, ahol megoldható, mindjárt 
a rendkívül gyors LTE átviteli szabvány szerint (novembertől rendelhető). Az integrált 
WLAN-hotspot kényelmes lehetőséget kínál az utasok számára, hogy külső eszközeikkel 
kedvükre szörfözzenek a világhálón vagy éppen elektronikus levelezésüket bonyolítsák.
A vezető számára e fejlett technika az Audi connect internetes szolgáltatásait hozza 
el az autóba, a Google Earth és a Google Street View képeivel végzett navigációtól az 
online közlekedési információkon át, egészen a Facebook- és Twitter-elérésig. Az Audi 
connect legfrissebb szolgáltatása a parkolóhely-információ, amely a parkolóházak és

Az új A3 Cabriolet könnyű magnézium-acél szerkezetre feszített vászontetővel
készül, amely harmonikusan illeszkedik formavilágába. Az elektrohidraulikus 
mozgatómechanizmusa gombnyomásra egyaránt kevesebb, mint 18-18 másodperc alatt 
nyitja illetve zárja, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. Nyitott helyzetében a 
három rétegbe hajtott tető a 287 literes csomagtartót alig korlátozó rekeszébe záródik.
A teljesen automatikus mozgatású vászontető üveg hátsó szélvédővel készül, s 
alapkivitelben fekete színű. Igényes alternatívaként a szintén automatikus mozgatású, 
vastagabb belső habszigeteléssel ellátott akusztikai vászontető kínálkozik, tovább 
mérsékelve az A3 Cabriolet eleve csekély belső zajszintjét. Az akusztikai vászontető 
igény szerint fekete, szürke vagy barna külső színben, illetve fekete és holdezüst 
mennyezetkárpittal rendelhető. A szélterelő az Ambiente felszereltségi szinten a 
szériakivitel része, míg az első fejtér-fűtés extraként kapható. Boruláskor két rugó-
előfeszítésű, alapesetben a karosszériába süllyesztett aktív borulásvédő keret óvja a 
bennülőket.
Karosszéria
Az alapkivitel saját tömege mindössze 1.365 kilogramm, az új Audi A3 Cabriolet így 
megnövekedett méretei és kényelmi színvonala ellenére is mintegy 50 kilogrammal 
könnyebb elődjénél. A kellő torziós merevséget szolgáló különleges megerősítéseivel 
a puszta karosszériaszerkezet 30 kilogrammal könnyebb a korábbinál, a motorházfedél 
anyaga ez esetben alumínium. Az A3 Cabriolet utasterében és motorkonstrukciójában 
szintén a könnyűszerkeztetes építés szigorú irányelvei a meghatározók, e szakterület 
úttörőjeként az Audi egyértelműen az élen áll az alsó-középkategóriában. A külső színek 
palettáján az ügyfelek 16 árnyalat közül válogathatnak.
Utastér
Az új Audi A3 Cabriolet belső formavilágát is elegánsan ívelő vonalak és letisztult 
felületek határozzák meg. A műszerfal karcsú és alacsony, s első felét lendületes formák, 
illetve a vezető felé forduló középkonzol jellemzi. A repülőgépek sugárhajtóműveit idéző, 
nagyméretű kerek légbefúvó nyílások, a légkondicionáló berendezés kezelőpanelje és 
a háromdimenziós hatású dekorbetétek már a felsőkategória hangulatát hozzák el az 
utastérbe. Az extrafelszerelésként kínált belsővilágítás-csomag első ízben tartalmaz az 
olvasólámpákhoz érintőkapcsolókat.

Hajtásrendszer
Az Audi A3 Cabriolet palettáján piaci bevezetésekor sorakozó három, teljes egészében 
új fejlesztésű motor szintén nagyban hozzájárul a modellek sportos karakteréhez. A két 
TFSI-erőforrás 1,4 és 1,8 liter összlökettérfogatából 103 kW (140 LE) illetve 132 kW (180 
LE), míg a 2.0 TDI 110 kW (150 LE) teljesítményt produkál. A későbbiekben további 
aggregátok is csatlakoznak a kínálathoz, a 81 kilowattos (110 LE) 1.6 TDI technikától 
egészen az Audi S3 Cabriolet hajtásáért felelős, nem kevesebb, mint 221 kilowattal 
(300 LE) érkező 2.0 TFSI konstrukcióig. Az új Audi A3 Cabriolet minden erőforrása 
közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel működik, s tartalmazza az automatikus 
motorleállítás és -indítás rendszerét (Start-Stop System).
A piaci bevezetéskor választható három motor átlagosan 12 százalékkal kevesebb 
üzemanyaggal is beéri, mint elődeik, mégpedig dinamikusabb menetteljesítmények 
mellett. Az 1.4 TFSI technikával az orrában az Audi A3 Cabriolet például álló 
helyzetből 9,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, miközben 100 
kilométerenként átlagosan 5,0 liter benzin is elegendő számára (széndioxid-kibocsátás: 
114 g/km). E magas fokú gazdaságossághoz az Audi cylinder on demand (COD) 
rendszer is hozzájárul, amely alacsony terhelési tartományokon kettőt önműködően leállít 
az 1.4 TFSI négy hengere közül.
Erőátviteli rendszere tekintetében az Audi A3 Cabriolet szintén a technika legfrissebb 
állását képviseli. Az 1.8 TFSI erőforrás eleve a hétfokozatú S tronic sebességváltóval 
érkezik, amely az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel együtt az 
üzemanyag-fogyasztást tovább csökkentő szabadonfutó üzemmódot is kínál. Az 1.4 TFSI 
és 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A későbbiekben – az alsó 
középkategóriájú kabriók körében további egyedülálló újdonságként – a quattro állandó 
összkerékhajtás is megjelenik a kínálatban.
Futómű
Sportos irányíthatósági tulajdonságok, magas fokú biztonság és kényelem – az új Audi 
A3 Cabriolet futóművét is igényes technika jellemzi. A MacPherson-rendszerű első 
felfüggesztések részben alumíniumkomponensekből épülnek fel, a négykaros hátsó 
felfüggesztések pedig egymástól optimálisan különválasztva veszik fel a hossz- illetve 
oldalirányban ébredő erőket. A szervokormány gazdaságos elektromechanikus rásegítést

Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) az ugyancsak elektronikus
differenciálzár-hatású funkciót is tartalmazza, még folyamatosabbá és biztonságosabbá 
téve a tempós kanyarvételeket. Az erőteljes fékrendszert stabil fékhatás és tartósság 
jellemzi. A keréktárcsák peremátmérője 16 és 19 col között választható, a gumiabroncsok 
választéka pedig 235/35 méretig terjed. Sportfutómű két változatban is rendelhető, 
alapesetben 15, az S line változatban pedig 25 milliméterrel süllyesztve mélyebbre a 
karosszériát.
Az Audi A3 Cabriolet high-end extrái között említhető az Audi drive select menetdinamikai 
szabályzórendszer (az Ambition felszereltségi szinten széria), amellyel a vezető a 
motormenedzsment, a szervokormány, az S tronic sebességváltó és a légkondicionáló 
berendezés működésének alapvető karakterisztikáját választhatja meg többféle 
üzemmód szerint. A szabályzás adott esetben olyan opcionális rendszerek működésére 
is kiterjed, mint például az Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályzás, az adaptive 
cruise control, az adaptive light és az áttételét a bekormányzási szöggel folyamatosan 
növelő progresszív kormányzás.
Az új Audi A3 Cabriolet a győri üzemben gördül le a szerelőszalagról, amelyet az 
Audi több mint 900 millió eurós beruházás keretében bővített. A magyarországi 
értékesítés novemberben indul, az első példányok 2014 első negyedében érkezhetnek a 
márkakereskedőkhöz. Szériafelszereltségében számos sportos és kényelmes technika 
szerepel, például a komfortkulcs vagy éppen az integrált fejtámlával és a vállövön 
rombuszmintás steppeléssel készülő S-sportülések.
Az Audi S3 Cabriolet (előzetes adatok)
A röviddel az alapváltozatok piaci bevetését követően érkező S3 csúcsmodell különösen 
sportos menetteljesítményekkel ruházza fel az Audi kompakt kabrióját. A 2.0 TFSI 
aggregát ez esetben 221 kW (300 LE) teljesítményt és 380 newtonméter maximális 
forgatónyomatékot küld főtengelyére. A 0-100 km/h sprint a hatfokozatú S tronic 
sebességváltóval csupán 5,4 másodpercig tart. A négyhengeres turbófeltöltésű motor 
átlagosan 7,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerenként.
A quattro állandó összkerékhajtás rendszerében elektronikus szabályzású, lamellás 
tengelykapcsoló működik. A futómű itt 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a 
karosszériát, a 18 col peremátmérőjű kerekek mögött 17 colos tárcsafékek dolgoznak, de 
az Audi magnetic ride rendszerével együtt akár 19 colos keréktárcsák is rendelhetők. A 
progresszív kormányzás a szériafelszereltség része.