Az új A3-as Cabriolet megnőtt. Hossza az eddigi 4,24 méterről 4,42-re változott, szélessége 177 cm-ről 179 cm-re nőtt. Egyedül a magassága csökkent 15 milliméterrel. Az új autó értékesítése ősszel indul be, melynek 31 700 euró lesz az induló ára.
Külső formavilág
Az új Audi A3 Cabriolet jelentősen megnőtt elődjéhez viszonyítva, hosszúsága 4,24-
ről 4,42, tengelytávja 2,58-ról 2,60, míg szélessége 1,77-ről 1,79 méterre nőtt. Csupán
magasságában (1,41 méter) mérhető 15 milliméteres csökkenés, a nyitott négyüléses
modell így még elegánsabb és sportosabb kiállással jelenik meg az úton. Csomagtere 60
literrel bővült és könnyebben pakolható. A kerékjáratokban akár 19 col peremátmérőjű
kerekek is elférnek.
Az Audi A3 Cabriolet elejét a jellegzetes Singleframe hűtőrács határozza meg. Karcsú
fényszórói határozott „tekintetet” kölcsönöznek számára, s éppúgy a vízszintes vonalakat
hangsúlyozzák, mint a lökhárító légbeömlő nyílásai. Kívánságra az Audi LED-technikájú
fényszórókat is szállít, amelyek az alsó-középkategóriában egyedüliként folyamatos
hatótáv-állítással is rendelkeznek.
A kétajtós modell harmonikus arányaiban karosszériája hátsó túlnyúlása jut döntő
szerephez. Az első szélvédőkeret alumíniumból készül, s a teljes járművön alumínium
díszléc fut körbe. Oldalán határozottan meghúzott „tornádóvonala” és feszes felületei
látványos fény-árnyék játékot űznek. Mint minden Audi esetében, a kidolgozás minősége itt sem tűr kompromisszumot, a
kezelés pedig egyszerű, magától értetődő és kényelmes. Az utastér akár négy felnőtt
számára is komfortos helyet kínál, a hátsó üléstámla pedig széles rakodónyílást
szabaddá téve hajtható le. A kormánykerék és az ülések egyaránt új fejlesztések, a
szintén új elektromechanikus rögzítőfék kapcsolója padig a középső alagút konzolján
kapott helyet.
Az egyes felszereltségi szintek Attraction, Ambition és Ambiente néven sorakoznak a
kínálatban, az Ambition változathoz rendelhető S line sportcsomag a teljes utastérnek
sportos fekete alaptónust kölcsönöz. A kárpitanyagok választékában szövet és bőrfajták
mellett egy Alcantara/bőr kombináció is szerepel. Az Audi design selection lasszóbarna
összeállítás kifejezetten exkluzív hangulatot áraszt.
Vezetői segédrendszerek
Még biztonságosabb és pihentetőbb a vezetés az Audi A3 Cabriolet volánja mögött
fejlett vezetői segédrendszerei használatával. A gazdaságossági programmal és pihenő-
ajánlási funkcióval kiegészített vezetőinformációs rendszer az Ambition és Ambiente
szinteken az alapfelszereltséget bővíti. Az extrafelszerelések listáján e téren az adaptive
cruise control, az Audi side assist, az Audi active lane assist, a közlekedési táblák
kameraalapú felismerő funkciója, a szelektív kijelzéssel működő parkoló-asszisztens és
az Audi pre sense biztonsági segédrendszer különböző fokozatai is megtalálhatók.
Nemkülönben vonzó az infotainment-modulok kínálata, csúcsán a Bang & Olufsen
hangrendszerrel és az MMI navigáció plusz navigációs rendszerrel. A rendkívül vékony,
hét col képátlójú monitor elektromosan emelkedik ki a műszerfalból. A kezelőfelületen a
központi forgató-/nyomógomb az MMI touch rendszerrel közösen érintőfelülettel bővült
(touchwheel), amely a gomb tetején teszi lehetővé a betűk és számok intuitív beírását.
Az Audi connect a vezetőt és környezetét összekötő szolgáltatások koncepciója.
Az új Audi A3 Cabriolet modellekben az MMI navigáció plusz navigációs rendszer
kiegészítéseként az internet-kapcsolatról is gondoskodik, sőt, ahol megoldható, mindjárt
a rendkívül gyors LTE átviteli szabvány szerint (novembertől rendelhető). Az integrált
WLAN-hotspot kényelmes lehetőséget kínál az utasok számára, hogy külső eszközeikkel
kedvükre szörfözzenek a világhálón vagy éppen elektronikus levelezésüket bonyolítsák.
A vezető számára e fejlett technika az Audi connect internetes szolgáltatásait hozza
el az autóba, a Google Earth és a Google Street View képeivel végzett navigációtól az
online közlekedési információkon át, egészen a Facebook- és Twitter-elérésig. Az Audi
connect legfrissebb szolgáltatása a parkolóhely-információ, amely a parkolóházak és
Az új A3 Cabriolet könnyű magnézium-acél szerkezetre feszített vászontetővel
készül, amely harmonikusan illeszkedik formavilágába. Az elektrohidraulikus
mozgatómechanizmusa gombnyomásra egyaránt kevesebb, mint 18-18 másodperc alatt
nyitja illetve zárja, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is. Nyitott helyzetében a
három rétegbe hajtott tető a 287 literes csomagtartót alig korlátozó rekeszébe záródik.
A teljesen automatikus mozgatású vászontető üveg hátsó szélvédővel készül, s
alapkivitelben fekete színű. Igényes alternatívaként a szintén automatikus mozgatású,
vastagabb belső habszigeteléssel ellátott akusztikai vászontető kínálkozik, tovább
mérsékelve az A3 Cabriolet eleve csekély belső zajszintjét. Az akusztikai vászontető
igény szerint fekete, szürke vagy barna külső színben, illetve fekete és holdezüst
mennyezetkárpittal rendelhető. A szélterelő az Ambiente felszereltségi szinten a
szériakivitel része, míg az első fejtér-fűtés extraként kapható. Boruláskor két rugó-
előfeszítésű, alapesetben a karosszériába süllyesztett aktív borulásvédő keret óvja a
bennülőket.
Karosszéria
Az alapkivitel saját tömege mindössze 1.365 kilogramm, az új Audi A3 Cabriolet így
megnövekedett méretei és kényelmi színvonala ellenére is mintegy 50 kilogrammal
könnyebb elődjénél. A kellő torziós merevséget szolgáló különleges megerősítéseivel
a puszta karosszériaszerkezet 30 kilogrammal könnyebb a korábbinál, a motorházfedél
anyaga ez esetben alumínium. Az A3 Cabriolet utasterében és motorkonstrukciójában
szintén a könnyűszerkeztetes építés szigorú irányelvei a meghatározók, e szakterület
úttörőjeként az Audi egyértelműen az élen áll az alsó-középkategóriában. A külső színek
palettáján az ügyfelek 16 árnyalat közül válogathatnak.
Utastér
Az új Audi A3 Cabriolet belső formavilágát is elegánsan ívelő vonalak és letisztult
felületek határozzák meg. A műszerfal karcsú és alacsony, s első felét lendületes formák,
illetve a vezető felé forduló középkonzol jellemzi. A repülőgépek sugárhajtóműveit idéző,
nagyméretű kerek légbefúvó nyílások, a légkondicionáló berendezés kezelőpanelje és
a háromdimenziós hatású dekorbetétek már a felsőkategória hangulatát hozzák el az
utastérbe. Az extrafelszerelésként kínált belsővilágítás-csomag első ízben tartalmaz az
olvasólámpákhoz érintőkapcsolókat.
Hajtásrendszer
Az Audi A3 Cabriolet palettáján piaci bevezetésekor sorakozó három, teljes egészében
új fejlesztésű motor szintén nagyban hozzájárul a modellek sportos karakteréhez. A két
TFSI-erőforrás 1,4 és 1,8 liter összlökettérfogatából 103 kW (140 LE) illetve 132 kW (180
LE), míg a 2.0 TDI 110 kW (150 LE) teljesítményt produkál. A későbbiekben további
aggregátok is csatlakoznak a kínálathoz, a 81 kilowattos (110 LE) 1.6 TDI technikától
egészen az Audi S3 Cabriolet hajtásáért felelős, nem kevesebb, mint 221 kilowattal
(300 LE) érkező 2.0 TFSI konstrukcióig. Az új Audi A3 Cabriolet minden erőforrása
közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel működik, s tartalmazza az automatikus
motorleállítás és -indítás rendszerét (Start-Stop System).
A piaci bevezetéskor választható három motor átlagosan 12 százalékkal kevesebb
üzemanyaggal is beéri, mint elődeik, mégpedig dinamikusabb menetteljesítmények
mellett. Az 1.4 TFSI technikával az orrában az Audi A3 Cabriolet például álló
helyzetből 9,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, miközben 100
kilométerenként átlagosan 5,0 liter benzin is elegendő számára (széndioxid-kibocsátás:
114 g/km). E magas fokú gazdaságossághoz az Audi cylinder on demand (COD)
rendszer is hozzájárul, amely alacsony terhelési tartományokon kettőt önműködően leállít
az 1.4 TFSI négy hengere közül.
Erőátviteli rendszere tekintetében az Audi A3 Cabriolet szintén a technika legfrissebb
állását képviseli. Az 1.8 TFSI erőforrás eleve a hétfokozatú S tronic sebességváltóval
érkezik, amely az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel együtt az
üzemanyag-fogyasztást tovább csökkentő szabadonfutó üzemmódot is kínál. Az 1.4 TFSI
és 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A későbbiekben – az alsó
középkategóriájú kabriók körében további egyedülálló újdonságként – a quattro állandó
összkerékhajtás is megjelenik a kínálatban.
Futómű
Sportos irányíthatósági tulajdonságok, magas fokú biztonság és kényelem – az új Audi
A3 Cabriolet futóművét is igényes technika jellemzi. A MacPherson-rendszerű első
felfüggesztések részben alumíniumkomponensekből épülnek fel, a négykaros hátsó
felfüggesztések pedig egymástól optimálisan különválasztva veszik fel a hossz- illetve
oldalirányban ébredő erőket. A szervokormány gazdaságos elektromechanikus rásegítést
Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) az ugyancsak elektronikus
differenciálzár-hatású funkciót is tartalmazza, még folyamatosabbá és biztonságosabbá
téve a tempós kanyarvételeket. Az erőteljes fékrendszert stabil fékhatás és tartósság
jellemzi. A keréktárcsák peremátmérője 16 és 19 col között választható, a gumiabroncsok
választéka pedig 235/35 méretig terjed. Sportfutómű két változatban is rendelhető,
alapesetben 15, az S line változatban pedig 25 milliméterrel süllyesztve mélyebbre a
karosszériát.
Az Audi A3 Cabriolet high-end extrái között említhető az Audi drive select menetdinamikai
szabályzórendszer (az Ambition felszereltségi szinten széria), amellyel a vezető a
motormenedzsment, a szervokormány, az S tronic sebességváltó és a légkondicionáló
berendezés működésének alapvető karakterisztikáját választhatja meg többféle
üzemmód szerint. A szabályzás adott esetben olyan opcionális rendszerek működésére
is kiterjed, mint például az Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályzás, az adaptive
cruise control, az adaptive light és az áttételét a bekormányzási szöggel folyamatosan
növelő progresszív kormányzás.
Az új Audi A3 Cabriolet a győri üzemben gördül le a szerelőszalagról, amelyet az
Audi több mint 900 millió eurós beruházás keretében bővített. A magyarországi
értékesítés novemberben indul, az első példányok 2014 első negyedében érkezhetnek a
márkakereskedőkhöz. Szériafelszereltségében számos sportos és kényelmes technika
szerepel, például a komfortkulcs vagy éppen az integrált fejtámlával és a vállövön
rombuszmintás steppeléssel készülő S-sportülések.
Az Audi S3 Cabriolet (előzetes adatok)
A röviddel az alapváltozatok piaci bevetését követően érkező S3 csúcsmodell különösen
sportos menetteljesítményekkel ruházza fel az Audi kompakt kabrióját. A 2.0 TFSI
aggregát ez esetben 221 kW (300 LE) teljesítményt és 380 newtonméter maximális
forgatónyomatékot küld főtengelyére. A 0-100 km/h sprint a hatfokozatú S tronic
sebességváltóval csupán 5,4 másodpercig tart. A négyhengeres turbófeltöltésű motor
átlagosan 7,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerenként.
A quattro állandó összkerékhajtás rendszerében elektronikus szabályzású, lamellás
tengelykapcsoló működik. A futómű itt 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a
karosszériát, a 18 col peremátmérőjű kerekek mögött 17 colos tárcsafékek dolgoznak, de
az Audi magnetic ride rendszerével együtt akár 19 colos keréktárcsák is rendelhetők. A
progresszív kormányzás a szériafelszereltség része.