Az APEH tapasztalatai szerint az adózók továbbra is szívesen alkalmazzák a bevallás elkészítéséhez az APEH honlapjáról ( www.APEH.hu ) letölthető ANYK nyomtatványkitöltő programot, mely nagy segítséget ad a nyomtatvány pontos kitöltéséhez.
A bevallások benyújthatók elektronikus úton (Ügyfélkapu), postán keresztül vagy személyesen az igazgatóság ügyfélszolgálati irodáiban.
Az adatok feldolgozása, ellenőrzése és a visszaigényelt adó utalása folyamatosan történik, Az adózók által vétett hibák azonban módosíthatják a kiutalás időpontját, mert az adózó bevonásával történő javítás napjától a 30 napos utalási határidő számítása újraindul.
Az adózók az ÜCC útján telefonon tájékoztatást kérhetnek egyedi bevallási adatokkal, hibás bevallással kapcsolatban, valamint a papír alapon benyújtott bevallások javítására is van lehetőség, amennyiben az nem igényel személyes jelenlétet. Az ÜCC munkanapokon 8:30-tól 16 óráig, péntekenként 8:30-tól 13.30-ig hívható. A rendszer használatához ügyfél-azonosító számmal kell rendelkezne, mely a 10UK30 számú nyomtatvány benyújtásával igényelhető.