Tokió és Oszaka között futószalagot építenének a Japánok

Cikkünk frissítése óta eltelt 5 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Föld-, Infrastruktúra-, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztérium szakértői testülete olyan automatizált logisztikai kapcsolatok fejlesztését javasolta, amelyek az árukat az utak középsávján vagy gyorsforgalmi utak mentén földalatti alagutakon szállítják.

 

500 Km távolság sofőr nélkül

A testület február óta tárgyal az új logisztikai rendszerről. A pénteken nyilvánosságra hozott időközi jelentés vázlata szerint a minisztérium célja, hogy a projektet – a Tokió és Oszaka közötti útvonalat szem előtt tartva – már 2034-ben befejezze.

Az elmúlt 30 évben megduplázódott a kiscsomagos kézbesítések száma az internetes vásárlás terjedése közepette. A becslések szerint 2030-ra a csomagok mintegy 30%-a nem érkezik meg munkaerőhiány miatt.

A testület becslései szerint az automatizált logisztikai autópályák napi 25 000 teherautó-sofőr által szállított rakomány mennyiségét fedezhetik. Olyan raklapokat használnának, amelyek akár egy tonna kis méretű rakományt is szállíthatnak, például mezőgazdasági és tengeri termékeket, valamint napi szükségleteket.

Tervezett automatizált logisztikai autópálya (The Japan News)

A legnagyobb kihívás a költségek

Egy építőipari cégek körében végzett felmérés szerint egy földalatti alagút építési költsége 7 és 80 milliárd jen között mozog (15 – 176 miliárd forint) 10 kilométerenként, így egy Tokiót és Oszakát összekötő rendszer akár 3,7 billió jenbe (8,5 billió forint) is kerülne. Amikor a minisztérium 2000-ben először tervezett föld feletti logisztikai kapcsolatokat, az építési költségeket 25,4 milliárd jenre (közel 58 milliárd forint) becsülte 10 kilométerenként.

A javaslati vázlat megbeszéléseket ír elő a magánszektor felhasználásáról a projekt finanszírozására, valamint egy olyan szervezet létrehozására, amely lehetővé teszi a vállalatok széles körének részvételét a rendszerben.

„A projekt nem csak a logisztikai válságot kezeli, hanem segít csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását is” – mondta Tetsuo Saito, a vidéki, infrastrukturális, közlekedési és turisztikai miniszter. „Sürgősen folytatni szeretnénk az üggyel kapcsolatos megbeszéléseket.”

 

Forrás: The Japan News

Borító: Google térkép