Az otthoni töltéssel kapcsolatban nem elhanyagolható a túlmelegedés és tűzveszély lehetősége. Norvégiában pont emiatt tiltották be az elektromos autók otthoni töltését konnektorból. Az e-kocsi gyakorlatilag nagyfogyasztónak minősül, ezért sem 230, sem 400 voltos hálózatból nem engedélyezik a töltését, külön töltőállomást kell kiépíteni hozzá. A dedikált otthoni töltőállomás kiépítése csökkenti a túlmelegedés kockázatát és a tűzveszélyt, ami azért fontos, mert sokan éjszaka töltik elektromos járműveiket.
Bár a közterületi töltés ennél mindig drágább volt, az év elejével tovább nőtt az ára, a háttérben itt is az energiaválság húzódik meg.
Az egyik népszerű e-autó-töltő, a Mobiliti jelentősen emelte az árait év elejével, és az eddigi egységes fix tarifákat egyedi díjszabásra cserélte.
Ennek alapján a leggyakoribb, 22 kilowattos AC-töltőnél eddig 145 forint volt egy kilowattóra ára, most viszont 170 és 375 forint közé esik a tarifa.
A DC-töltők ára a teljesítménytől függ: a 25 kilowattos oszlopnál 165-ről csaknem duplájára, 305 forintra növelték a kilowattóradíjat, az 50 kilowattos esetén 120 helyett 140-240 forinttal, a 100 kilowattosnál is nagyobb teljesítmény esetén pedig 150 helyett 415 forinttal kell számolni.
A Mol Plugee már novemberben drágított, a regisztrált ügyfeleknek a 11–43 kilowatt teljesítményű AC-töltés esetében 149 forint lett 1 kilowattóra, míg az 50–75 kilowattos vagy ennél nagyobb teljesítményű DC-töltés 179 forintra növekedett kilowattóránként – ez 15,5 százalékos emelkedés a korábbiakhoz képest. Az E.ON oszlopainál 159 forint egy kilowattóra a 22 kilowattos AC- és 189 forint a 25–50 kkilowattos DC-töltésnél. A töltők megtalálásában mobilalkalmazások, applikációk segítenek.
Az elektromos járművekkel kapcsolatban sokaknak az elektromos autók ugranak be először, nem véletlenül, a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) jelentése szerint 2021-ben az összes eladott jármű 9 százaléka volt elektromos, tavaly év végére személyautók esetében ez a részarány elérhette a 13 százalékot. Három forgatókönyvet is vázoltak az elektromos autók világszintű terjedésére:
a legoptimistább előrejelzések 270, illetve 300 milliós darabszámot vetítenek előre 2030-ra.
Ami pedig a hazai viszonyokat illeti, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete minden évben elkészíti a becslését a következő év várható forgalombahelyezési adatairól. A 2022-es évhez képest csökkenésre számít a személyautók piacán, ugyanakkor jelentős növekedésre az elektromos autók iránti keresletben. Ebben szerepet játszhat az üzemanyag- és energiaárak alakulása.
Mindeközben több magyar településen megszüntették a zöld rendszámos, tisztán elektromos vagy a hibrid autók ingyenes parkolását. Ugyan Budapesten egyelőre nem tervezik ezen kedvezmények megszüntetését, de Békéscsabán a közgyűlés döntésének értelmében az év elejétől ebben a városban is fizetni kell majd a zöld rendszámos járművek parkolása után.