Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke elmondta, 2012-ben túlszárnyalták céljaikat, és a Ducati által új, vonzó prémium márkával bővítették márkaportfóliójukat. Az Audi világszerte folytatja rekord beruházási programját: 2015-ig mintegy 11 milliárd eurót fordít új technológiákra, innovációkra és a gyártási struktúrák kiépítésére. Ebben az évben csak Németországban mintegy 1500 új munkatárs felvételét tervezi a vállalat és 700 fiatalnak kínál gyakorlati helyet.
A tavaly nyáron felvásárolt Ducati motorgyártóról Rupert Stadler elmondta: ez a cég 44 ezer gépet adott el 2012-ben, ami kiszállítási rekord. Hozzátette: ezzel öt évtized múltán visszatérnek a kétkerekűek az egykor a DKW és az NSU márkákkal sikeres Audi portfoliójába.
Rupert Stadler közölte: a következő három esztendőben, történetében a legnagyobb összeget, összesen 11 milliárd eurót költ fejlesztésekre a társaság. Ebből 5,3 milliárdot arra fordítanak, hogy Németországban bővítsék és erősítsék jelenlétüket; itt 2013-ban 1500 munkatársat és 700 tanulót szerződtetnek.
Emlékeztetett: májusban rakják le az Audi mexikói gyárának alapkövét. A 2016-ban induló, 3800 embert foglalkoztató létesítmény – amelynek első leendő dolgozóit már az idén felveszik – lesz az első olyan Audi-gyár, amely Európán kívülről látja el az egész világpiacot egy modellel, a Q5-tel. Hamarosan megnyílik második kínai gyáruk is, Pekingben pedig a társaság legnagyobb képzési központja.
Elmondta: minden jel arra mutat, hogy a tervezett 2015-ös időpont előtt lépi át éves jármű-kiszállításuk a másfél milliót, a cég 2020-ra már kétmillió autó gyártását tervezi.