Ügyintézési szabályok az adóhivatalban

nav

A kormányablakban személyes ügyintézés csak előzetes időpontfoglalással.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Győr-Moson-Sopron megyei ügyfélszolgálatain az ügyfelek és a hivatal munkatársai védelme érdekében csak szigorú óvintézkedések mellett biztosított a személyes ügyfélfogadás. Az adóhivatalnál szinte minden ügy intézhető elektronikusan, illetve a magánszemélyek postai úton is rendezhetik adóügyeiket.

A koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében a NAV ügyfélszolgálatain az ügyfélfogadás ütemezetten történik, a várótermekben annyi ügyfél tartózkodhat, hogy a másfél méteres védőtávolság biztosított legyen. Személyes ügyintézéskor kötelező az orrot és szájat is eltakaró maszk használata.

A  kormányablakban működő NAV-ablakban a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség. Az időpontfoglalás a győri ügyfélszolgálatra nem kötelező, de érdemes élni a lehetőséggel az esetleges várakozás elkerülése érdekében, hiszen az időpontra érkezők sorban állás nélkül intézhetik ügyeiket. Időpontfoglalásra a NAV honlapján van lehetőség.

Az ügyféltérben kísérő csak kivételesen indokolt esetben (például tolmács, mozgáskorlátozott kísérője) tartózkodhat. Meghatalmazással más adóügyei is intézhetők, így elegendő egy főnek felkeresnie az ügyfélszolgálatot. A javasolt meghatalmazásminta letölthető a NAV honlapjáról, a Letöltések – egyéb menüpontból.

A NAV honlapján, a Segítség rendkívüli helyzetben blokkban elérhetők a leggyakrabban használt nyomtatványok pdf formátumban. Letölthető többek között az átvezetéshez és kiutaláshoz használt 2017-es számú kérelem, a csekkigényléshez használt nyomtatvány, valamint a külföldi jövedelemigazoláshoz (E9, EU/EWR) ajánlott kérelem. Ezeket magánszemélyek papír alapon, postai úton is eljuttathatják a NAV Győr-Moson-Sopron Megyei Adó- és Vámigazgatósága levelezési címére (9002 Győr, Pf. 118.).

Az ügyfélkapuval rendelkezőknek érdemes megfontolni az adóügyek elektronikus intézését. A NAV általános tájékoztatórendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon ingyenesen hívható. Mivel a külföldi igazolásoknál az ügyfelek egy másik ország nyomtatványán kérik a jövedelmeik igazolását, ennél az ügytípusnál nincs lehetőség elektronikus ügyintézésre. Sokan szeretnék e-mailben vagy e-Papíron kérni a külföldi igazolást, azonban erre nincs lehetőség. A benyújtott külföldi nyomtatványon ugyanis az érintett eredeti aláírásának kell szerepelnie.

Forrás: nav.gov.hu

Rendezvényszervező, kommunikációs tanácsadó