A MÁV-START Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a vonatok közlekedése több térségben is kedvezően változik. Egerbe hat év után ismét hét pár InterCity indul, és a menetidő csökken, így Budapestről Egerbe vagy vissza egy óra ötven perc alatt lehet vasúton eljutni. A főváros és Békéscsaba között az eddigi tizenkilenc helyett naponta harminc vonat fog közlekedni óránkénti ütemes menetrendben, a vonatok menetideje a közúti közlekedésnél jelentősen rövidebb lesz. Az óránként induló vonatok további előnye, hogy az összehangolt menetrendnek köszönhetően jelentősen bővülnek a csatlakozó, regionális vonalakra átszálló utasok lehetőségei. Budapest és Lajosmizse között óránkénti ütemes menetrendet vezetnek be, 15-ről 19-re nő a napi vonatpárok száma, az oroszlányiak pedig hattal több járatból választhatnak. A pécsi, a bajai és a kaposvári IC- és expresszvonatok a menetrendváltástól Budapest-Keleti pályaudvarról indulnak és oda érkeznek. Ennek oka, hogy a vasúttársaság készül a jövő évi pályafelújításokból adódó dunántúli fejlesztésekre. Az EURegio-vonatok közül Bécs felé csak a hajnali első, ellenkező irányban pedig a reggeli első kettő közlekedik Győr és Bécs között, valamennyi más esetben Hegyeshalomban és/vagy Bruckban át kell szállni. A vonalon az eddigieknél eggyel több vonatpár közlekedik, és valamennyi járat a megszűnő Südbahnhof helyett az új Hauptbahnhofon áll meg. Budapest és Brünn között naponta új EuroCity-vonatpár közlekedik Petrov néven, ezzel biztosítva a nappali kétóránkénti eljutási lehetőséget a Budapest-Pozsony-Leventevár(Breclav) útvonalon. A Moravia EuroCity-t felváltja a Varsovia EuroCity, amely Ostrava helyett ismét Varsóig közlekedik.
(MTI)