Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Új trükkök az árubemutatókon

Cikkünk frissítése óta eltelt 11 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Míg korábban elsősorban szórólap útján invitálták az érdeklődőket a különböző – rendszerint utazással egybekötött – termékbemutatókra, úgy mostanára a személyre szóló meghívók, telefonos megkeresések és az utcai leszólítás vált meghatározóvá. A meghívásból azonban nem derül ki, hogy a végső cél a fogyasztók meggyőzése a több százezer forintért kínált termékek megvásárlásáról, ugyanis az árubemutatót szervező 
vállalkozások rendezvényeiket „egészségnapként”, „egészségügyi szűrővizsgálatként”, „teljes körű egészségmegőrző programként”, illetve „ingyenes állapotfelmérésként” (pl.: szív- és érrendszeri állapotfelmérés, vércukorszint mérés, testzsír mérés, írisz diagnosztika, thermokamerás diagnosztika) hirdetik meg. 

A termékbemutatókon jellemzően a kereskedelemben is (jóval alacsonyabb áron) megtalálható termékeket ajánlanak, ezért érdemes körültekintően, tudatosan eljárni a vásárlás során. Vásárlás során a legfontosabb, hogy alaposan tanulmányozzák át a szerződést, nyilatkozatot mielőtt aláírják, illetve annak másodpéldányát 
mindig kérjék el. Fontos továbbá, hogy az üzletkötők sokszor erőszakos fellépése ellenére se engedjenek a mindenkit megillető jogokból (pl. elállási jog), szükség esetén pedig kérjék a fiatalabb családtagok segítségét mind a szerződés értelmezése, mind a jogérvényesítés során.