Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az autósokat szeretnék átcsábítani.

Új kampányt indított útjára márciusban a MÁV-Volán csoport, amelynek keretében a közösségi közlekedést igyekeznek népszerűsíteni. Az akció címe Közösségi közlekedés a zöld jövőért, és ezzel tulajdonképpen el is árulták, mi a céljuk. A legfontosabb célcsoportjuk az autósok nagy tábora, akiket arról szeretnének meggyőzni, hogy a közösségi közlekedésnek mennyi előnye van.

A szervezők a kampány elindítását fenntarthatósági szempontokkal indokolták, ugyanis az uniós klímacélokat csak akkor lehet teljesíteni, ha emelkedik a közösségi közlekedés aránya a személyszállításban. Azzal érvelnek, hogy három autóbusz, egy emeletes motorvonat és egy nagyobb HÉV-szerelvény legalább annyi utast tud elvenni, mint száz autó. A társaság azt szeretné elérni, hogy egyre többen válasszák a közösségi közlekedést az egyéni utazás helyett.