Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Ünnepi sajtótájékoztató

Cikkünk frissítése óta eltelt 15 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az eseményen Thomas Faustman ügyvezetõ, Johannes Roschek pénzügyi, Achim Heinfling termelési és Rozman Richárd személyügyi vezetõ tekintett vissza az idei esztendõre. Idén 13 új motor sorozatgyártását indították el, ezek közül a legbüszkébbek a V12-es TDI modellre, amely 6 literes lökettérfogattal rendelkezik – mondta el Achim Heinfling. A termelési vezetõ hozzátette: év végére szeretnék elérni az 1, 9 milliós motorszámot.
Thomas Faustman arról beszélt, hogy idén 5 százalékkal növelik a jármûgyártást, így 2008-ban még 60 ezer jármû gördülhet le a gyártósorról. Az év egyik kiemelkedõ eseménye az A3 Cabrio gyártásának beindítása volt, ebbõl eddig több mint 18 ezer készült. S ha már a számoknál tartunk: 2008-ban már a 400 ezredik jármû hagyja el az Audi szerelõcsrnokát. Ezt az évet egyébként mérföldkõnek tekinti, hiszen 15 esztendeje vannak jelen Magyarországon. Hangsúlyozta: sokat dolgoztak a munkafolyamatok optimalizálásán, ebben látják sikereik kulcsát. Ezt támasztotta alá Rozman Richárd kijelentése is. A személyügyi vezetõ szerint a rugalmasság komoly meghatározó tényezõ. Hangsúlyozta: "A legjobbak már nálunk vannak, vagy útban vannak mifelénk." A cég is sokat tesz a dolgozók rekreációjáért, ezért nemrég a munkaügyi miniszter elismerését vehették át – tette hozzá Rozman.
Johannes Roschek gazdasági sikerekrõl tudott beszámolni. A pénzügyi vezetõ elmondta: elérték a kitûzött célokat, hiszen 2008-ban meghaladták az 5 milliárdos forgalmat – és ez a tavalyinál lényegesen több. Mindez a beruházásoknak köszönhetõ, innovációra idén 200 millió eurót költöttek.
Megtudtuk azt is, hogy az Audinál ebben az évben is lesz termelési szünet, ezt az idõszakot átalakításokra, karbantartásra használják fel. A pénzügyi válsággal kapcsolatban optimista a cég vezetése, hiszen az Audi Hungaria a világ legjobb motorgyárai közé tartozik. Thomas Faustman hangsúlyozta: "nem szabad elveszíteni a fejünket, hanem meg kell ragadni a lehetõségeinket". Három évvel ezelõtt például beindítottak egy programot, ennek köszönhetõen ma már könnyen tudják optimalizálni készleteiket. Fontosnak tartják a megfelelõ munkaerõ képzését is, ezért is mûködik a Széchenyi István Egyetemen az egyedülálló Belsõ Égésû Motorok Tanszéke, 2009-ben pedig a mesterképzésre is nagy hansúlyt fektetnek.
Achim Heinfling-tõl megtudtuk: jövõre 10-12 motor modell gyártása indul be, sõt, egy sportosabb TT változat piacra dobását is tervezik.
Az ünnepi sajtótájékoztató végén Csiszka Antal munkáját méltatták, aki 10 évig volt az Audi újság fõszerkesztõje, más irányú elfoglaltsága miatt azonban visszavonul. Elmondta: sokat kapott a gyártól, és büszke arra, hogy a folyóirat terjedelme ma már ötszöröse az eredetinek.