A kérdés nem véletlen, ugyanis kutatások szerint másképp közlekednek a nők és a férfiak. Persze ennek praktikussági okai is lehetnek.
„Több tanulmány szerint érdemben csökkenne a környezetszennyezés, ha a férfiak néha tömegközlekedésre vagy biciklire cserélnék az autójukat. Ha a városi autózás okozta környezetszennyezést vissza szeretnénk szorítani, véget kell vetnünk az autók és a férfiak közti szerelemnek”
– így fogalmazott a Politico több tanulmányra és várostervezőre hivatkozva.
Tervek 2030-ra
2030-ra száz EU-s város szeretne karbonsemlegessé válni. Lesz ahol a belvároból száműzik a négykerekűt, zöld mobilitás programokat vezetnek be. Persze ezek csak akkor hoznak eredményt, ha alkalmazzuk is őket.
Nem mindegy a nem
A portál idézi Linda Gustafssont, a svéd Umea város nemi egyenlőségi hivatalnokát: „a férfiak többet ülnek autóba, a nők inkább tömegközlekednek, bicikliznek vagy sétálnak."
Ha a férfiak úgy közlekednének, mint a nők, Svédország közlekedési emissziója közel 20 százalékkal csökkenne – állítja a tanulmány. Az Eurobarometer 2019-ben mérte fel, hogy a sétára vagy kerékpározásra a nők kaphatók inkább. Ehhez viszont igénylik a biztonságos kerékpározás feltételeit.
Vagyis meg kell győzni az erősebbik nemet!
A legtöbb várost férfi tervezte, nem kis részben autóhasználatra, ezért sok helyen még mindig autózni a legegyszerűbb. Ezt is idézi a felmérés.
– fejtegeti Ana Drăgu?escu, a fenntarthatóságért dolgozó ICLEI Europe hálózat közlekedési és szállítási koordinátora. Meg kell küzdeni az autóhoz való érzelmi kötődéssel.
„Á, nem utazol busszal. Egy férfi egyszerűen nem tesz ilyet.”
Ilyen válaszok is érkeztek arra, hogy ki mivel közlekedik. Persze próbálják a cégek is megpuhítani a notórius autósokat. Néhány cég odáig ment, hogy egy hét plusz szabadságot ad azoknak, akik rendszeresen bringával járnak dolgozni.
Akár ez is hozhat eredményt. No és ha elhisszük, hogy például a buszozás lehet valódi közösségi élmény. Ismerkedési lehetőség, pletykaforrások tárháza és egyel kisebb ökolábnyom a Földön…
Forrás: Politico