Négy, Győrtől távolabbi iskola is helyet kapott a projektben. Az ezekben a vidéki iskolákban tanuló gyerekek a magas útiköltség miatt eddig egyáltalán nem vagy csak elvétve jártak a múzeumunkban. A projektben megteremtettük a vidéki és városi, külvárosi és belvárosi iskolák, óvodák tanulóinak esélyegyenlőségét – mondta el Gergics Ágnes, a Városi Művészeti Múzeum igazgató-helyettese.
Két partneriskola esetében is a hátrányos helyzetű gyerekek aránya magasabb, mint 30%. A halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek jelentős része roma származású. A projekt keretében lehetőségünk van segíteni a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatását is.
A projekt során a múzeum eddigi múzeumpedagógiai gyakorlata a nevelési-oktatási intézmények igényei szerint megtervezett új programtípusokkal gazdagodik.
A foglalkozások minden esetben az élményszerű ismeretszerzés lehetőségét megteremtve, a gyermekek érzelmeinek kifejezésére alkalmas módon, a múzeumi műalkotások motívációs hatását felhasználva valósulnak meg.
A projektben résztvevő oktatási intézmények:
- Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Intézmény
- Gyárvárosi Általános Iskola és Óvoda
- Csornai Általános és Művészeti Iskola, Óvoda Kerényi György Művészeti Iskolája
- Kodály Zoltán Általános Iskola
- Hunyadi Mátyás Általános Iskola, Nagyszentjános
- Bóbita Óvoda
- Szentiváni Óvoda
- Kovács Margit Óvoda
- Mosonszolnoki Általános Iskola
- Általános Iskola, Óvoda-Bölcsőde és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Écs-Ravaszd Közoktatási Társulása