Ennek megfelelően a vizsgálatok elsősorban a nyugta-, a számlaadási kötelezettség betartására, a szabálytalan foglalkoztatás feltárására, valamint az áruk eredetének ellenőrzésére fókuszálnak.
Az APEH Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóságának revizorai eddig közel 250 ellenőrzést végeztek el, melyek közül csaknem minden tízedik alkalommal tártak fel súlyosabb hiányosságokat.
A legnagyobb arányú probléma az értékesítések bizonylatolása körül tapasztalható, az akció során minden ötödik próbánál elmaradt a bizonylat kiállítása. Az arány annak ellenére magas, hogy a kisebb mulasztások (például ha a pénztárgépi bizonylatok adattartalma hiányos) alkalmával az ellenőrök nem szankcionáltak, hanem csupán felhívták a figyelmet a javítás szükségességére.
A másik problémás terület a nem szabályosan bejelentett foglalkoztatás. A közel 100 ellenőrzésből, 6 vállalkozásnál, 7 személy esetében állapítottak meg az APEH szakemberei mulasztást, melyet az egyenként 1 millió forintig terjedő bírság mellett, 12 napra üzletbezárás is követ. Továbbra is az alkalmi munkavállalói könyv vezetése esetében tapasztalható a legtöbb fegyelmezetlenség, pedig a jogszabályi előírások egyértelműek.
A revizorok ismertségét kiküszöbölendő, úgynevezett cseremegyés vizsgálatokat is folytatott az állami adóhatóság. Ilyenkor másik megyékből érkeztek „ismeretlen” ellenőrök, akik az esetek közel 50 %-ában tártak fel hiányosságokat!
Pozitív példaként kell megemlíteni az árueredet vizsgálatok témakörét, ahol minimális hiányosságot találtak az ellenőrök. Vagyis az adózók hitelt érdemlő bizonylatokkal tudták igazolni az értékesíteni kívánt termékek beszerzését.
Még mindig észlelhető volt olyan szabálytalanság, melyet úgynevezett ideiglenes helyettesítő követett el. Az APEH szakemberei például azt tapasztalták, hogy egy szokványos értékesítést (válogatás, próbálás, fizetés, visszajáró visszaadása stb.) követően, semmilyen bizonylat nem került kiállításra. A revizorok bemutatkozása után hamarosan megjelent a vállalkozó, aki közölte, hogy a kiszolgálást végző távoli rokonát csak arra kérte meg, hogy vigyázzon az árukra, amíg elmegy a mosdóba. A „kéretlen segítség” következtében nyugtaadási kötelezettség elmulasztása, és be nem jelentett alkalmazott foglalkoztatása hiányosság is alaposan feltételezhető. A vállalkozó azon kijelentése sem erősítette a „véletlenszerűséget”, hogy „ha mindenkinek adnék nyugtát, tönkremennék…” Az állami adóhatóság a hasonló és ebben az esetben is az összes körülményt tisztázza, s annak megfelelően jár el.
A Csillagszóró III akcióval párhuzamosan az adóellenőrök a pénztárgépek üzemeltetésével kapcsolatban továbbra is ellenőrzik, hogy a vállalkozás határidőben eleget tett-e a gépre vonatkozó átállítási kötelezettségének. Megfelelő volt-e a bizonylatolás a 2009. július 1-je (az áfa-mérték változás), és a pénztárgép átállítási időszak (a legutolsó határidő 2009.augusztus 31-e volt) között.
Az APEH összegzése szerint eddig a karácsony közeli időszakban – a tavalyihoz viszonyítva alacsonyabb forgalom mellett is – az éves átlagot jelentősen meghaladó hiányossággal találkoztak az állami adóhatóság ellenőrei, mely alátámasztja az akció indokoltságát.