Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
2009-ben jelent meg a Muse ötödik albuma, a The Resistance, amelynek utolsó három dala, az Overture, a Cross-Pollination és a Redemption egy Exogenesis: Symphony című ambiciózus projekt egy-egy része volt, amelyen Matt Bellamy évekig dolgozott, egy Charles Bolfrass nevű férfi azonban azt állította, hogy a banda tőle lopta az ötletet és ezért 3,5 millió dolláros (1,2 milliárd forint) kártérítést követelt.
 

 
Bellamy akkoriban így nyilatkozott az Exogenesis: Symphony-ról: "van egy háromrészes új szerzeményünk, ami igazából nem is dal, hanem inkább szimfónia. Sok nagyzenekaros rész van benne, de nem akartam kiadni a munkát egy karmesternek vagy zeneszerzőnek, úgyhogy mindent én magam csináltam meg, ami évekbe telt, de ha minden jól megy, a következő albumunkon ez lesz az utolsó három szám."
 
Bolfrass három évvel a lemez megjelenése után állt elő azzal, hogy még 2005-ben elküldte a sci-fi rockoperája forgatókönyvét a zenekar tagjainak, akik ezt követően nemes egyszerűséggel lenyúlták az ötletét, a banda szóvivője azonban ezt határozottan cáfolta: "ez az egész ügy teljesen abszurd. Egy szó sem igaz belőle. A Muse tagjai sosem látták az állítólagos forgatókönyvet, sőt, még csak a szerzőjéről sem hallottak. Véleményünk szerint az is magáért beszél, hogy három év telt el az album megjelenése óta, és most merültek fel először ezek az alaptalan vádak."