Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Ez az út a megoldáshoz. Ha a karácsonyra kapott ajándékod hibás, sérült vagy nem működik, szavatossági, jótállási igényeket érvényesíthetsz. 

A bolt köteles a terméket javíttatni, vagy ha nem javítható, ugyanolyan termékre kicserélni. 

Ha egyik sem megy, vissza kell fizetnie a vételárat. Az ingyenes békéltető testületek segíthetnek, ha   nem sikerül dűlőre jutnotok. Külföldről beszerzett termék esetén díjmentes támogatást nyújthat az Európai Fogyasztói Központ. 

Ha szorítana a cipő

Van, hogy a minőség kifogástalan, a méret viszont hibádzik. Vagy könyvből hirtelen kapsz kettőt, esetleg a piros kiegészítő nem passzul az amúgy kevésbé harsány lakásoddal. 

Ilyenkor mi van? 

Ha interneten vásároltad, az indoklás nélküli elállás lehetőségével élhetsz. A webshop az átvételtől számított 14 napon belül a hibátlan árucikket is köteles visszavenni. Indokolnod sem kell. Van, ahol 30 nap az elállási idő.  Az üzletben vásárolt termékek visszavásárlásra jogszabályi előírás nem kötelezi a kereskedőt. A vevők elégedettsége érdekében azonban egyre több bolt, áruház biztosít üzletpolitikai okokból levásárlási vagy cserelehetőséget az év utolsó napjaiban, január elején. Célszerű erről előzetesen érdeklődni. 

A blokkot, nyugtát, számlát a későbbi igények érvényesítése érdekében minden esetben meg kell őrizni.  

Ha karácsonyi vásárban bukkanunk tetszetős ajándékra, jegyezzük meg, vagy  fotózzuk le a kereskedő adatait. Tuti, ami fix…

fotó: pixabay.com