Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Nem lehet kiválogatni a csak pozitív értékeléseket.

A webshopoknál sokan olvasgatják a vásárlói véleményeket, amelyek gyakran befolyásolják is a vevői szándékot. Nem véletlenül vizsgálta a Gazdasági Versenyhivatal a hazai online kereskedelem ezen területét, és bizony jó pár hiányosságot találtak. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy meglehetősen jellemző lett egy tendencia. A kereskedő egy része ugyanis a weboldalán csak a számára kedvező vásárlói kommenteket teszi közé, hogy azokat is a termékek, vagy a szolgáltatások népszerűsítésére használja.
Ez a gyakorlat azért aggályos, mert a tapasztalatok szerint az online térben megosztott tapasztalatokban a fogyasztók általában megbíznak, és a döntéseikre is hatással vannak. Ezért lenne szükség arra, hogy minden véleményt láthassanak az érdeklődők, hiszen csak így kaphatnának reális képet az adott termékről, vagy szolgáltatásról. A GVH felhívta arra a figyelmet, hogy a fogyasztói értékelésekkel kapcsolatban új rendelkezések lépnek érvénybe május 28-tól, amelyek szigorúbban járnak el ezzel kapcsolatban.