Júliustól új formátumú rendszámtáblát kapnak az újonnan forgalomba állított autók és motorok. Az új rendszám nemcsak az autósokat és közlekedésmániásokat érdekli: mivel a KSH adatai szerint Magyarországon több mint négymillió személygépkocsi van forgalomban, a rendszámtábla az utcakép része.
Látható, hogy a régi rendszámok harminckét éven át uralkodtak (egy köztes frissítéssel: a 2004-ben EU-zászló került a magyar helyére), és a mostaniakat is harminckét év után kezdjük lecserélni. Az új rendszám ugyanakkora, mint a 2004-től használt: 520×110 milliméteres, ún. europlate tábla. Ellenben plusz egy betű és a magyar címer is rákerült.
Egy terrorszervezet hamisított rendszámokat
Mivel ugyanakkora helyre több betű került (plusz a címer), keskenyebb, nehezebben hamisítható betűtípust választottak. 2004-ig ún. DIN 1451-alapú betűtípust használtak, és mint az elemzés írja, Németországban a DIN-alapú rendszámok idején létezett egy terrorszervezet, amely gyakran ragasztószalaggal alakította át a betűket a német rendszámokon. Erre reagálva bízták meg Karl Georg Hoeflert egy kevésbé manipulálható betűkészlet kialakításával. Ebből született az FE Schrift – ami az új magyar rendszám alapja is. Hoeflertnek már gondolnia kellett a digitális felismerhetőségre is, hogy a rendszámot tudják azonosítani pl. a parkolók kamerái. A cikket jegyző Serfőző Péter úgy látja, hogy „a keskenyebb, geometrikusabb betűk sokkal kevésbé vonják magukra a figyelmet egy autón”, azaz jobban érvényesül az autó formaterve, és „az új formátum javítani fogja Magyarország utcaképét”.