Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az elmúlt években soha nem látott mértékben fejlődött a 176 éves magyar vasúti közlekedés.

A vasút kényelmesebb és biztonságosabb lett

Megtörtént többszáz kilométer vasútvonal korszerűsítése, villamosítása, magyar fejlesztésű és gyártású IC+ vasúti kocsik teszik vonzóbbá a vasúti közlekedést, elindultak az emeletes motorvonatok, csökkent a menetidő, a pályaudvarok visszakapják régi fényüket. A fejlesztésnek köszönhetően a vasút kényelmesebb, biztonságosabb és gyorsabb lett.

Cél a korszerűsítés mindenhol

A következő 10-15 évben a közlekedésfejlesztés középpontjában a vasútfejlesztés áll majd, 2030-ig a kitűzött célok elérése érdekében a kormány 6 ezer milliárd forintot tervez vasútfejlesztésre. Ebből 4 ezer milliárd forint pálya- és infrastruktúrafelújításra, korszerűsítésre, 2 ezer milliárd forint pedig gördülőállomány fejlesztésére jut, a kormány fontos célja, hogy ez legalább 80 százalékos magyar hozzáadott értékkel valósuljon meg.

Celldömölkön a 150 éves vasútállomáson építészeti helyreállítása a mai kor követelményeinek megfelelően történt. Új homlokzati vakolatot alakítottak ki, új nyílászárókat építettek be, kicserélték a bádogszerkezeteket. A főbejárat melletti két toronyépület új fémlemezfedést kapott. Felújították a peron tetőszerkezetét és a burkolatot, megsüllyedt épületrészt állítottak helyre.

 

Kép: pixabay.com