Úgy tűnik, a használt autók mellé szépen lassan kezdenek felzárkózni az újak. Legalábbis erre számít a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.
Előrejelzésük szerint idén 125 ezer új személygépkocsi forgalomba helyezésére lehet készülni, míg tavaly csaknem 122 ezer új autót regisztráltak itthon – 4,8 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban.
Mégis mi adhat okot az optimizmusra?
Nos, úgy tűnik, több dolog is. A szakemberek azzal számolnak, hogy legkorábban az év második felére már normalizálódik a chip-, illetve az alkatrészellátás. A koronavírus miatt sem várhatók további beszállítói leállások, így a vásárlók is viszonylag rövid határidővel hozzájuthatnak a hőn áhított járgányhoz.
Nézzük, mit mutatnak a számok!
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete úgy kalkulál, hogy ötezer tisztán elektromos autó bukkanhat fel a közlekedésben a tavalyi 4312 után. Ez utóbbi egyébként csaknem 42 százalékos bővülést jelentett 2020-hoz képest. Kishaszonjárműből 24 ezer, míg nagyobb testvéreiből 9 ezer új példány róhatja majd a hazai utakat. Mindkét szám magasabb a tavalyinál, és ez az optimizmus a motorkerékpárok esetében is tetten érhető. Becslések szerint 4800 vadiúj motor kerülhet forgalomba, ami a tavalyi évet kétszázzal, a 2020-at pedig 7 százalékkal szárnyalhatja túl.