Elkészült a 40 milliomodik motor és a 250 ezredik elektromos motor. Két szám, amelyek miatt az Audi Hungaria számára biztosan emlékezetes marad a 2021-es esztendő.
A vállalat teljesítményét a koronavírus-járvány és félvezetőhiány is befolyásolta. Bár termékei iránt folyamatos volt a kereslet, a gyártást nemcsak a megrendelési állományhoz, hanem az akadozó alkatrész-ellátáshoz is hozzá kellett igazítani. Ezért az év során rövid időre le kellett állítani a termelést, de voltak műszaklemondások a motor-és járműgyártás területén egyaránt, írja a Világgazdaság. Az Audi Hungaria közölte: a nehézségek ellenére idén is tartani tudta a megrendelőinek a 2020-ban kiszállított meghajtásmennyiséget, és a vállalat készül az elektromos motorok következő generációjának gyártására is. Legördült a gyártósorról a 250 ezredik Audi Q3 modell, egy plug-in-hibrid Q3 Sportback, ami egy újabb fontos mérföldkő a cég történetében.
Ami pedig a jövőt illeti: a következő években az Audi Hungaria több milliárd forintot költ az e-mobilitással kapcsolatos fejlesztésekre. Csaknem 4 ezer négyzetméterrel bővíti szerszámgyárát az exkluzívszériás gyártás számára, a logisztikai csarnok ugyanakkor 2,5 ezer négyzetméterrel lesz nagyobb. A beruházás a kapacitás 30 százalékos növeléséhez és 700 munkahely megőrzéséhez járul hozzá. Emellett pedig már zajlanak az előkészületek az elektromos meghajtások következő generációjának gyártására, egy csaknem 15 ezer négyzetméteres területen több mint 200 munkaállomással.
A vállat a lap kérdésére közölte: a szakszervezettel 2020-ban kötött hároméves megállapodás értelmében a munkatársak idén is részesültek béremelésben, a tavalyi teljesítményük elismeréseként prémiumot is fizetett idén az Audi Hungaria, és a hagyományokhoz híven 13. havi fizetést is kaptak a munkatársak.
Készült egy videós összefoglaló is, amely ITT tekinthető meg.