Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Étterem, párocska, előttük az étel és nem esznek, hanem fotózzák az ételt, vagy épp nyomkodják a telefont. Ismerős, ugye?

Gordon Ramsay, számos topétterem tulajdonosa már az okostelefon-őrület előtt, a 2000-es években hadat üzent a mobiltelefonozásnak. A sztárséf felháborítónak nevezte, hogy míg a konyhai személyzet napi 16 órát tölt a konyhában, a vendég azzal sem tiszteli meg őket, hogy az éttermi fogyasztásuk alatt ne telefonozzanak. Ekkor még sem Ramsay, se más nem sejthette, hogy hamarosan folyamatosan a kezünk ügyében lesz az egyre okosabb telefonunk. Míg Ramsay séf a tőle elvárható f-betűs szavakkal illette az éttermi illetlenséget, addig más vendéglátók szelídebb eszközökkel harcolnak a képernyőbámulás ellen.

Kalitka, kislakat és mínusz 20 százalék a számlából

20 százalék kedvezményt már ugyancsak megérez a vendég az éttermi számla végösszegéből. Egy angliai étterem márpedig a fizetendő számla egyötödét engedi el, ha a vendége egy kis kalitkába záratja el a mobiltelefonját az ott tartózkodás alatt.
Az angliai Kentben működő indiai étterem, a Spice Fusion tulajdonosa és vezetője, Rajeev Gupte elmondása szerint egy alkalommal már nem azon lepődött meg, hogy egy társaság tagjai a telefonjaikat nyomkodják, hanem azon, hogy nem telefonoznak, hanem egymással beszélgetnek. A döbbenetes felismerés ihlette ötletét.
„Kezdett olyan érzésünk lenni, mintha az ételeink, az asztalaink, a vendéglátóhelyünk csak egy tranzakció lenne, mintha benzint tankolnának, még akkor is, ha történetesen tettek azért, hogy eljöjjenek vacsorázni!” – fogalmazott az étteremtulaj.
A 20 százalék mínuszhoz nem elég csak elrakni a mobilunkat. Egy látványos kis kalitkába kerülnek a pihenőre küldött készülékek, vészesetben pedig felvehetők a telefonok. A cél az, hogy az emberek ne lefelé meredjenek, hanem egymásra figyeljenek, ha már összejöttek. És ahogyan Gordon Ramsay is mondta, tiszteljék meg a vendéglátót, a szakácsokat és konyhai dolgozókat is azzal, hogy felpillantanak a bűvös képernyőről.
A történethez hozzátartozik az is, hogy a 20 százalék kedvezmény csak hétfőnként és legalább négyfős asztaloknál érvényesíthető. A hétfő az éttermek jellemzően legkisebb forgalmú napja, így ügyes reklámfogás is a Spice Fusion részéről a forgalomélénkítés ezen módja.