Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Gazdaság

Itt az új trend, egy hazai cég is beszáll a versenybe

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Mesterséges gyémánt felhasználására készül egy magyar ékszermárka, amely a nemzetközi piacot is szeretné meghódítani.

Tervezése három éve kezdődött, és még idén bemutatkozik a szomszédos országokban, de a cél az, hogy a különlegesség egész Európában kapható legyen. A cég közölte, a mesterséges gyémántból készült ékszerek forgalma folyamatosan bővül, gyártásukkal már több száz vállalkozás foglalkozik. A terméket főleg a fiatalok kedvelik, akik a vásárlásaik során egyre inkább figyelembe veszik a fenntarthatósági szempontokat.

Míg a bányászott gyémánt forrása nehezen ellenőrizhető, a laboratóriumban előállított „kövek” eredete garantált. Mindemellett a természetes és a szintetikus változat között nagyítóval sem találni eltérést, fizikai és kémiai jellemzői teljesen azonosak – írják közleményükben.

Bár az ékszervásárlóknál nem az ár a legfontosabb szempont, a mesterséges gyémánt mellett szól az is, hogy a természeteshez képest körülbelül feleannyiba kerül. Egy 0,2 grammos, vagyis 1 karátos, gyűrűbe való gyémánt darabjáért ma körülbelül 3,2 millió forintot kell fizetni, labortóriumiból ugyanez 1,6 millió forintért kapható.

Közben a nyers gyémánt kitermelési mennyisége 2005 és 2020 között évi 177 millió karátról 111 millió karátra esett vissza. A termelést néhány nagyobb társaság uralja, ráadásul a kibányászott gyémánt majdnem felét az ipar hasznosítja, és csupán az ötödéből lesz drágakő minőségű csiszolt kő. 

Iparági előrejelzések szerint a kínálat várhatóan csökkenni fog, a szintetikus gyémántoké ugyanakkor jelentős bővülés előtt állhat.

Kép forrása: pexels.com