Új korszak kezdődött június 1-jétől a közösségi közlekedésben: életbe lépett a MÁV-csoport késési biztosítása, amely szerint 20 perc késés után jár a menetjegy árának fele – függetlenül attól, mi okozta a csúszást.
Az intézkedés nemcsak a vonatokra, hanem a HÉV-ekre, helyközi buszokra, valamint az agglomerációs kék VOLÁN-járatokra is érvényes.
A vasúttársaság tájékoztatása szerint nem számít, hogy műszaki hiba, baleset vagy külföldről "örökölt" késés miatt csúszik a járat – a visszatérítés alanyi jogon jár. Bérletesek és napijeggyel utazók is számíthatnak százalékos kompenzációra.
A leggyorsabb módja az igénylésnek az új MÁV+ applikáció, amelynek május 30-i verzióját szükséges telepíteni az App Store-ból vagy Google Play-ről. Jó hír azoknak is, akik a digitális megoldások helyett pénztárban vagy automatánál vásároltak papíralapú jegyet vagy bérletet: ők is jogosultak a visszatérítésre.
A visszatérítést kérni lehet bármelyik MÁV-csoportos pénztárban, akár a korábban volános helyeken is, valamint a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatán, ahol a megerősített csapat ígérete szerint nem kell hosszan várakozni.
Hegyi Zsolt vezérigazgató hangsúlyozta: a cél nem a „kártérítések osztogatása”, hanem az, hogy mindenki érezze, számít a pontosság, és az utas nem csak elszenvedője a késéseknek.
Forrás: MTI
Illusztráció: Pixabay