Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központjává tenné Budapestet a Bosch. Ezt az elektromos- és hibrid hajtásláncok, valamint az egyéb műszaki megoldások fejlesztése révén szeretnék elérni.
Közleményükben azt írják, hogy a magyar fővárosban a vállalat háromezer munkatársa dolgozik a jövő autóipari technológiáin, közülük több száz mérnök kifejezetten az elektromobilitással összefüggő fejlesztésekkel foglalkozik. A cég ennek jegyében építi új innovációs központját, amely többek közt a magyar mérnökök tudását és ötleteit felhasználva járul hozzá a még biztonságosabb, fenntartható, zöld mobilitás megteremtéséhez. A létesítmény átadását 2022 második felében tervezik.
A vállalatcsoport persze eddig sem tétlenkedett, és már tavaly több fontos, elektromobilitáshoz köthető fejlesztési projekten dolgozott. A miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. és a Miskolci Egyetem együttműködése révén olyan új gyártási eljárás és alkatrész született, amely komoly előrelépést jelent a jövő gépjárműveinek megalkotásában. A cégnél készülő újgenerációs termékek, például a fékrásegítő motor, illetve a menetstabilizátor a hibrid és elektromos meghajtású járművek nélkülözhetetlen alkatrészei. Emellett a gyár fontos terméke az eBike-okhoz készülő elektromos hajtás is, amelyhez az akkumulátorokat a cégcsoport másik miskolci üzeme, a Robert Bosch Power Tool Kft. fejleszti és gyártja.
A hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. ettől az évtől további e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészek gyártását tervezi. A Robert Bosch Automotive Steering Kft. pedig összesen 70 ezer négyzetméter termelési és logisztikai területet, valamint egy integrált, modern szolgáltatóközpontot és irodai területet is kialakít Makláron.