Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Sport

Masi megy, a VAR jön – nagy változásokat hoz az új Forma-1-es idény

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Menesztették Michael Masit a Forma-1 versenyigazgatói posztjáról. Akik látták a tavalyi világbajnokság záró futamát, azok pontosan tudják, hogy ő döntésén is múlt a világbajnoki cím. Masi adott ugyanis utasítást, hogy a safety car aktív jelenléte mellett az élen álló két versenyző között lévő lekörözött autók a versenyben vezető Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzője és Verstappen mögé kerüljenek – a többi lekörözött viszont nem vehette vissza a pozícióját, miközben a szabályok ezt egyértelműen kimondják. Az utolsó körben az SC kiállt, Verstappen pedig a frissebb gumijainak köszönhetően lehetőséget kapott az előzésre, amivel élt is. A döntés súlyos kritikákat váltott ki, az FIA pedig vizsgáltatot ígért. 

A Nemzetközi Automobil Szövetsg elnöke, Mohammed Ben Sulayem egy csütörtökön közzétett videóban erősítette meg a változásokat.

„Szeretném tájékoztatni Önöket, hogy a jövő heti barcelonai teszttel egy új versenyigazgatói csapat áll munkába. Niels Wittich és Eduardo Freitas felváltva látja el a versenyigazgatói feladatokat, őket Herbie Blash segíti majd állandó vezető tanácsadóként. Michael Masi, aki Charlie Whitingot követve három éven át végzett kemény munkát a Forma-1 versenyigazgatójaként, új pozíciót kap az FIA-n belül.”

A német Wittich a DTM korábbi versenyigazgatója, míg a portugál Freitas az endurance-világbajnokságból kerül át. Ben Sulayem azt is bejelentette, hogy a labdarúgásból ismer VAR-szerű rendszer létrehozását is támogatják. Ez egy virtuális versenyirányító terem, amely a pályán tartózkodó versenybírókat segíti a döntéshozatalban.

„Létrejön egy virtuális versenyirányító terem. A labdarúgásban alkalmazott VAR-hoz hasonlóan az FIA egyik irodájában lesz elhelyezve, a pályán kívüli tartalékként. Segíteni fogja a szabályok alkalmazását a legmodernebb technológiai eszközökkel.”

Ben Sulayem azt is megerősítette, hogy a csapatok továbbra is kérdezhetnek majd a versenyigazgatótól, de nem próbálhatják majd befolyásolni a döntéseit. A csapatfőnökök és a versenyigazgató közötti beszélgetéseket pedig már nem fogják közvetíteni.