Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Otthon vagy az autóban szól legtöbbször a rádió.

Továbbra is a hagyományos rádiózás áll közel a magyarokhoz – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának új tanulmányából. A felmérés 2018 és 2021 vége között készült, és a rádiózás helyszíneit és platformjait igyekezett feltérképezni. A jelentés szerint a rádióhallgatók 82-88 százaléka továbbra is hagyományos módon hallgatja a rádiót: 70-80 százalékuk otthon, 45-60 százalékuk autóban, míg 20-30 százalékban pedig a munkahelyen.
A nők inkább a lakásban, a férfiak viszont többnyire az autóban kapcsolják be a készüléket. Minél idősebb valaki, annál többet rádiózik otthon, ami nem csoda, hiszen a nyugdíjas korosztály már nem jár napi szinten dolgozni, és nem is utaznak annyit. A rádiózás helyének esetében 2020 második negyedéve és a világjárvány megjelenése hozott kiugrást. A hagyományos mellett az online rádióhallgatók aránya stabilan 35-40 százalék között mozog. A 2020-as évben 7,61 millióan hallgattak rádiót hetente, amiből az online rádiózást 778 ezren választották.