Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Egy horvát biztosításokkal foglalkozó cég indította el az AI Anxiety Meter projektet.
A projekt először tavaly ősszel indult el, de a tervek szerint hamarosan újra kihelyezik a mesterséges intelligenciával működő, digitális citylight plakátokat. Ezek összesen nyolcféle érzelem kombinációjából állapítják meg, körülbelül épp mennyire nyugtalan, szorongó valaki. A magas stressz-szintet produkáló embereknek a megrendelő cég ingyenes mentális egészségügyi felmérést ajánlott fel.

A plakát előtt elsétálók harmada megállt, vagyis jóval többen néztek a reklámra, mint amit egy átlagos citylightnál mérni szoktak. A kampány a hosszútávon ható, kezeletlen stresszre hívja fel a figyelmet, miután a horvátok mögött sem állnak igazán jó évek: a járvány mellett sokaknak az elmúlt időszak földrengéseinek és Ukrajna inváziójának hatásáival is meg kell küzdeniük. 
A világjárvány első évében a WHO adatai alapján globálisan 25 százalékkal lettünk stresszesebbek, a horvátok pedig más európai országoknál is rosszabb eredményeket mutattak: az emberek felénél kimutatható volt valamilyen mértékű szorongás, miközben 20 százalék küzdött erős vagy szélsőségesen erős stresszel. A kampányt bemutató sajtóközlemény szerint emellett az emberek többsége nem kezelte a problémát.
A kampányt három fázisban hozták ki. Először olyan helyeken tesztelték a plakátokat, ahol sok a járókelő, és ahol magas lehet a stressz-szint. Ezután 14 digitális plakátot tettek ki a fővárosban, Zágrábban, hogy megmérjék, valóban többen látogatják-e meg a cég honlapját és többen jelentkeznek-e be a felajánlott megelőző egészségügyi felmérésre. A harmadik fázisban TV-s és netes kampány mellett két másik nagyvárosban is megjelentek az utcai digitális plakátok. Az emberek egy idő után sorban álltak, hogy felmérhessék a stressz-szintjüket. A Croatia Insurance projektje a plakátok eltűnése után appon keresztül továbbra is elérhető maradt.