A nyári hónapok nemcsak a napsütésről, hanem a leggyakoribb viharkárokról is szólnak. Évről évre június és augusztus között érkezik a lakásbiztosítási bejelentések 40-50 százaléka, vagyis ilyenkor dolgoznak a legtöbbet a kárszakértők.
Bár 2025 első hónapjai időjárás szempontjából viszonylag csendesen teltek, már májusban csaknem ezer káresetet jelentettek az ügyfelek, ami negyedmilliárd forintos kárt jelent. A statisztikák szerint az időjárási eredetű károk közül messze a villámcsapások a legköltségesebbek. Ezek gyakran elektronikai eszközöket – például tévét, számítógépet vagy riasztórendszert – tesznek tönkre, sőt egy-egy túlfeszültség akár több milliós kárt is okozhat.
A Groupama Biztosító szerint nemcsak a gyors kárrendezésre kell felkészülni, hanem az előrelátó védekezés is kulcsfontosságú. Sok kár megelőzhető lenne néhány egyszerű lépéssel:
- Hosszabb távollét esetén csukjuk be az ablakokat, hogy a hirtelen jött vihar ne tegyen kárt a lakásban.
- Parkoljunk biztonságos helyre – fák, ablakok és laza épületelemek alatt ne hagyjuk az autót.
- Kerti bútorokat, erkélyen hagyott tárgyakat rögzítsük vagy vigyük fedett helyre.
- Tartsunk otthon feltöltött powerbanket, elemlámpát és tartalék elemet áramszünet esetére.
- Hosszabb elutazás előtt húzzuk ki a konnektorból az elektromos eszközöket, amelyek nem igényelnek folyamatos működést.
- Rendszeresen ellenőrizzük a tetőt, egyetlen elcsúszott cserép is komoly beázást okozhat.
Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója szerint a megfelelően megkötött lakásbiztosítás, kiegészítő fedezetekkel együtt nyújt valódi védelmet. A szakértő azt is hangsúlyozza: a tapasztalatok szerint a nyári viharok időszakában különösen fontos a gyors ügyintézés, hiszen egy beázott tetőn át akár percek alatt komolyabb károk is keletkezhetnek.
Forrás: Groupama Biztosító
Illusztráció: Pixabay