A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) idén is ellenőrzi a reklámszabályok és a magyar nyelvvédelmi előírások betartását.
Az MTI közleménye szerint a hatóság kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a magyar nyelvű sajtótermékekben, rádió- és televízióműsorokban, valamint szabadtéri reklámhordozókon a reklámok szövege magyar nyelven jelenjen meg. Kivételt csak a vállalkozások neve és árujelzők képeznek. Az üzletekben és kirakatokban kihelyezett fogyasztói tájékoztatásoknak is magyarul kell szerepelniük.
A legutóbbi ellenőrzések során 300 reklámot és több mint 100 üzletfeliratot vizsgáltak, és a reklámok 12 százalékában találtak jogsértést. A legtöbb szabálytalanságot a szabadtéri reklámoknál (42%) észlelték.
Pintér István, az NKFH elnöke hangsúlyozta: az idei vizsgálatok nemcsak a nyelvvédelmi szabályok betartására összpontosítanak, hanem az erőszakos, közbiztonságot veszélyeztető vagy környezetkárosító reklámok, illetve bizonyos áruk – például fegyverek és temetkezési szolgáltatások – hirdetéseire is kiterjednek.
(Fotó: Pixabay)