Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Ha valaki kicsit beleássa magát a cégépítési, reklámozási lehetőségekbe, hamar belefut a SEO-zásba! Aztán azzal is hamar szembesül, hogy akár tízszeres eltérés is lehet 2022-ben az egyes keresőoptimalizálási árak között. 

De vajon miért lehet az, hogy egyes vállalkozásoknak néhány tízezer forintjába kerül havonta a keresőoptimalizálás, míg másoknak ez felrúghat több százezer forintra is egy hónapban. Íme a válasz: 
Egy egyéni vállalkozónak kicsi a bevétele, hiszen kevés terméket árul, illetve nem is akkora nagy a termékpalettája vagy a szolgáltatásainak a száma. Persze itt is vannak konkurens cégek, viszont ezeknek is hasonló a büdzséje, ha keresőoptimalizálásról van szó.

Ez azt jelenti, hogy egy egyéni vállalkozónak elég lesz a legkisebb havidíjas keresőoptimalizálási csomag, ami általában néhány tízezer forint szokott lenni havonta. Ez tartalmaz egy SEO auditot, illetve 3-5 Sales vagy PR cikket a linképítés miatt havonta, amelyek különféle releváns témájú, de nem annyira népszerű – viszont a szakma érdeklődőit összegyűjtő – webhelyekre kerülnek ki. 
Ezzel szemben egy multinak csak a marketing büdzséje nagyobb egy hétre, mint egy kisvállalkozónak az egész havi bevétele. Ez azt is jelenti, hogy egy multinak a többi multival kell felvennie a harcot az online arénában, akik szintén mélyen a zsebükbe nyúlnak, ha keresőoptimalizálásról van szó.

Mivel a nekik készült PR és Sales cikkek sokak által látogatott hírportálokra kerülnek ki – hiszen ők ezt meg tudják fizetni -, sokkal drágább lesz számukra a havidíjas keresőoptimalizálás, pláne akkor, ha nem havi 5 darabot kérnek, hanem például 50-et.
 Így lehet az, hogy a keresőoptimalizálás ára egyeseknek nagyon alacsony, másoknak viszont nagyon drága, de jó hír, hogy mindkét esetben maximálisan működik ez a PR és Sales cikkekre épített üzleti réseket kihasználó linképítési SEO taktika.