A legtöbben még mindig a fehér kenyeret szeretik.
A közelmúltban online kutatást végeztek a magyar lakosság kenyérfogyasztási szokásairól. Az ezer ember megkérdezésével lebonyolított online vizsgálat eredménye szerint tízből hat magyar naponta vásárol kenyeret, egy átlagos háztartás pedig 1,6 kiló kenyeret fogyaszt hetente. A fogyasztók 28 százaléka fehér, 22 százaléka barna kenyeret tesz a kosárba, míg teljes kiőrlésűt 12 százalékuk, magvas és rozskenyeret 6, illetve 5 százalék választ. A megkérdezettek 6 százaléka még arra is külön figyel, hogy kovászos kenyeret vegyen.
A felmérésből az is kiderült, hogy bár a pandémia alatt sokan próbálták ki az otthoni kenyérsütést, a válaszadók 65 százaléka továbbra is boltból veszi a pékárut. A megkérdezettek közel egynegyede mindig ugyanazt a megszokott kenyeret vásárolja, minden második pedig csak alkalmanként tér el a szokásos választásától.
A kenyérválasztásra hatással van az életkor és a társadalmi helyzet is: minél fiatalabb valaki, annál nagyobb eséllyel vesz leggyakrabban rozskenyeret, míg a magasabb végzettségűekre jellemzőbb a teljes kiőrlésű vagy kovászos kenyér vásárlása.