Nem állt meg a csökkenés, egyre kevesebb új autót helyeznek forgalomba az Európai Unióban. Számuk márciusban 844 ezer volt, 20,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A jelenséget változatlanul a beszállítói láncok fennakadásával magyarázzák.
Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete (ACEA) közleménye szerint az orosz-ukrán háború tovább ront a helyzeten, így a legtöbb országban már kétszámjegyű a visszaesés. Spanyolországban 30,2, Olaszországban 29,7, Franciaországban 19,5, Németországban 17,5 százalékkal kevesebb új kocsi került forgalomba, mint tavaly ilyenkor.
Az első negyedéves adatok sem túl bíztatóak: 12,3 százalékos volt a csökkenés az egy évvel korábbihoz képest, ami azt jelenti, hogy összesen 2 millió 245 ezer új autó kezdte meg falni a kilométereket Európa útjain. Mind a négy nagy uniós piac csökkent: Olaszországban 24,4, Franciaországban 17,3, Spanyolországban 11,6, Németországban pedig 4,6 százalékos volt a visszaesés.
Az ACEA adatai szerint márciusban 11 ezer 100 új személygépkocsit helyeztek forgalomba az Magyarországon, 10,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 12,4 ezernél. A negyedéves adatokat tekintve 10,9 százalékos volt a csökkenés, ami 28 ezer 700 új autót jelent, a tavalyi 32 ezer 200-hoz képest.