A magyar fogyasztók 36 százaléka már nemcsak az árakat, hanem a környezetei hatásokat is figyelembe veszi, amikor élelmiszert vásárol.
A többi közt ez derül ki a Danone Magyarország Kft. felméréséből, amely szerint a fiatalok különösen figyelnek a fenntarthatóságra, amit a 35 év alattiak majdnem fele említett vásárlási szempontként. A szokásokat etikai megfontolások is befolyásolhatják a környezet és az egészség védelme mellett: a megkérdezettek több mint ötöde például ilyen okból hajlandó lenni kevesebb húst enni.
Ezzel együtt a válaszadók 94 százaléka nem követ a hús fogyasztását korlátozó étrendet, sőt 88 százalékuk hetente legalább egyszer-kétszer eszik húst, miközben növényi alapú termékeket csak 29 százalékuk vesz magához.
A Danone Magyarország Kft. megbízásából készült felmérésben 18 és 65 év közötti vásárlókat kérdeztek meg. Az 500 fős minta korra, nemre, régióra reprezentatív – olvasható a közleményben.