Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

A közösségi közlekedés komplex fejlesztése Győrben

Cikkünk frissítése óta eltelt 13 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
A cél az volt, hogy a rendszer valamennyi városrészt érintse, vagyis a településrészek központi megállóiba telepítették le az úgynevezett totemoszlopokat (információs táblákat) és jegykiadó automatákat. Utóbbiak éles tesztüzeme a héten kezdődik.
A megállók modernizálásával párhuzamosan zajlott az autóbuszok műszaki fejlesztése, a háttér kiépítése. Több mint száz helyi járatú autóbuszba szerelték be a szükséges technikai eszközöket, a GPS alapú fedélzeti számítógépeket. Az utasok hangos és képes tájékoztatást kapnak a következő megállóról, átszállási lehetőségről.

 

Az elmúlt héten a zöldút-kérő funkció tesztüzeme is lezajlott, így a város öt kereszteződésében az oda érkező járatok szükség esetén plusz zöld időt kapnak. Ezek a kereszteződések: Bácsai u – Körtöltés u. – Szabadrév u., Nagy Imre u. – Mónus I. u., Ipar u. – Puskás T. u., Ipar u. – Nagysándor J. u., Jereváni u. – József A. u. Ezekben a csomópontokban a piros jelzés rövidítés, a zöld jelzés nyújtás és a zöldút-kérő funkció is működik.

 

Révi Zsolt a konferencián a jövőről is beszélt. Mint mondta, Győr sikeresen pályázott a Közlekedés Operatív Program keretein belül a városi és elővárosi közösségi közlekedési rendszer fejlesztésének, illetve intermodális csomópont kialakításának előkészítésére.

 

 

A pályázati forrást két komplex megvalósíthatósági tanulmányra fordíthatja a város, amelyek közös célkitűzése Győr és elővárosa közlekedésének átfogó felülvizsgálata a fenntartható közlekedésfejlesztés és szervezés jegyében.

 

A megvalósíthatósági tanulmányok a város közlekedési problémáira keresik a megoldásokat alapos forgalmi vizsgálatok, forgalomszámlálások, utasszámlálások, utas-kikérdezések, parkolási vizsgálat, a kerékpáros forgalom vizsgálata segítségével. Ezek a tanulmányok várhatóan 2012 decemberére készülnek el.