Kezdőlap GYŐR Győr - Gazdaság

A logisztika fellegvára lett a Güntner-Tata!

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

2019 decemberében adták át a vizek városában, a Güntner-Tata telephelyével szemben a cégcsoport európai logisztikai központját. Az összesen 6,5 hektáros területre egy 6000 négyzetméteres fedett raktárat emeltek – a munkatársak irodáival, öltözőivel, étkezővel megtoldva. E mellett öt kültéri terminál várja az érkező gépjárműveket, naponta átlagosan hatvanat, de előfordul, hogy a dupláját. A gyakran különleges méretű termékeket pontosan kell a vevőhöz szállítani, ami napról napra kihívást jelent a sofőröknek és a koordinálást végző embereknek, gépeknek egyaránt.

– Az alapanyagok többsége lemezek, csövek, és ventilátorok. A késztermékekről a „nagy szomszéd és családtag”, a Güntner-Tata Kft., gondoskodik – mondja Szabó János, az ügyvezető. – Egyebek között hajlításokkal és fodrosítással változnak át korszerű berendezésekké, növekednek óriásira a viszonylag kis helyen elférő alapanyagok. A termékek 80 százaléka egyedi megrendelés alapján készül, az áruink mérete a raklapnyitól a teljes kamion méretéig terjed. Jelenleg 26 helyi fuvarozóval állunk kapcsolatban, 5 kontinens 61 országába jut el a 20 termékcsaládunk több mint 10 ezer árufélesége, 2500 címre. Németország, Ausztria, Hollandia és Spanyolország a leggyakoribb úti cél. A kiszállítási címeken nem ritka a darus beemelés, de például egy zsúfolt városközpontban előfordulhat a helikopteres segítség is.

Az anyacég németországi, romániai és svájci gyára számára is a magyarországi a logisztikai központ. Megtudtuk, hogy nincs prioritás, be lehet jelentkezni, hogy mikor érkezne, illetve indulna a kamion, és a rendszer ez alapján rögzít. Közép-Európában egyedülálló a digitális kapcsolódása a különféle fázisoknak, azok összehangolásának. Internetes felületen lehet regisztrálni az érkezés időpontját, majd a beérkezést és a mázsálást követően egy udvari menedzsment következik. Megvan, pontosan hová álljon, oda érkeznek a lerakodók. A targoncások egy digitális flottamenedzsment segítségével tudják percre pontosan a dolgukat. Ezt követően indulhat kifelé a sofőr. A portánál az újabb mázsálás után automatikusan megkap minden szükséges papírt, erre sem kell várni.

Folyamatosan elemeznek mindent. Az év elején átlagosan 2,5 óra volt az az idő, amennyit egy kamion náluk töltött. A cél, hogy ebből másfél óra legyen. Figyelembe veszik a lehetséges torlódásokat az autópályákon, a baleseteket, a vámpapírok ügyintézésének idejét, az állásidőket… ezekkel is számolni kell. Az állandó tervezés a munka egyik része, a másik az újratervezés.

A dolgozók száma összesen 70 körüli, ennek nagyobb része targoncás. A kiszállítás és a logisztikai központ vezetésének részére egy külön irodaépület készült, ezt májusban adták át. Egyelőre nagyobb fejlesztést nem terveznek, viszont a hatékonyságot tovább szeretnék növelni.

Forrás: Güntner-Tata Hűtőtechnikai Kft.