Az út tervezésénél csak olyan építőanyagok és úttartozékok jöhettek szóba, melyek az árhullámból, árvízből adódó terheléseknek ellen tud állni. A megvilágítást a városban korábban még nem használt, új típusú lámpatesteket alkalmaztak. A lámpafejek három irányba vetítik a fényt fémhalogén forrással.
Az alsó rakparti út előkészítési munkálatai 2011. májusában kezdődtek a régi pályaszerkezet, a kockakövek elbontásával. A csapadékcsatorna építését követően hajlékony pályaszerkezet épült drain-betonba ágyazott szegélykő sorral, a buszmegállók pedig bazaltbeton szerkezetből épültek. A forgalom 2011. november 7-én indulhatott meg az alsó rakparti úton.
A 603 méteres utat 54 közvilágítási oszlop övezi. A beruházás 398 millió forintba került.
Az útépítéssel együtt az 1928-ban épült rácsos acél szerkezetű Kossuth-hídon is átalakításokat végeztek. A 2006-ban végeztetett fővizsgálat kimutatta, hogy 3-5 éven belül el kell végezni a gyalogjárda burkolatcseréjét, szigetelését, a járdakonzol felújítását. A munkák során járdafelület-szélesítést is végeztek, így a kerékpárút biztonságos átvezetését is sikerült megoldani. A Kossuth-hídi kerékpárutat decemberben vehették birtokba a kerékpárosok.
A híd felújítása 87 millió forintból valósult meg.