Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Miután számos vállalat úgy határozott, felfüggeszti a hirdetéseket a korábban Twitterként ismert X-en, a Disney is meglépte: a lépés azt követően történt, hogy Elon Musk támogatott egy antiszemita összeesküvés-elméletet, ami széles körű felháborodást váltott ki.

Egyre több vállalat dönt úgy, hogy ideiglenesen hanyagolja az X platformot: csak pénteken a Disney, a Warner Bros. Discovery és a CNN is megerősítette, ők is csatlakoznak azon vállalatok táborához, melyek szüneteltetik hirdetéseiket a platformon.

Az Engadget jelentése szerint a nagy filmes és televíziós társaságok lépése egyértelműen a hirdetők egyre mélyülő reakcióját jelzi az X ellen, melyet ezúttal az váltott ki, hogy a platform tulajdonosa, Elon Musk támogatását fejezte ki egy fehér felsőbbrendűséggel kapcsolatos antiszemita összeesküvés-elmélet iránt.

A Disney, a Warner Bros. Discovery és a CNN döntése az Apple, a Lionsgate és az IBM példáját követte, melyek már korábban bejelentették, hogy szüneteltetik reklámtevékenységüket a platformon.