Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
A horvát bormárka, a Stina üvegei üres címkékkel kerültek a boltokba, hogy a vásárlók maguk fessék meg a címkéket. Borral.

Nem volt jobb ötletük, vagy ez volt a legjobb ötletük. A horvát Bruketa&Zinic&Grey úgy döntött, a Brack szigeti bormárka, a Stina üvegeit üres címkékkel küldi forgalomba, mert szerintük a boroscímke jó vászon lehet, főleg, ha az első töltés után menetrendszerűen lecsöppenő borcseppeket felhasználják a fogyasztók.

A különleges, tiszta fehér, de többrétegű (a meredek, sziklás borvidéket idéző) címkét így a vásárlók maguk festhetik meg, minden alkalommal egyedire.

A kitalálók szerint az üres vászon a fogyasztók számára így kreatív kihívást is jelent arra, hogy magát a bort ne csak ivásra, de festésre is felhasználják. 

“Mindenkinek, aki vállalkozik erre a kis kihívása, egy feladata van: legyenek kreatívok és próbáljanak figyelni a címke négy rétegének a lejtésére, így visszaadva a borászat hegyes-dombos vidékét.”

Például így:


A Stina jelentése egyébként a dalmát dialektusban kő, szikla. A Brack szigetén lévő gyönyörű fehér sziklák pedig már az ókor óta inspirációt jelentenek rengeteg művész számára. 

És ha aggódnánk, mire megy el a sok bor, a horvát marketingügynökség egyik munkatársa az Ad Age számára hozzáfűzte, hogy az esztétika (?) jegyében azt ajánlják a kreatív fogyasztóknak, hogy minden ecsetvonásnál csupán egy borcseppet használjanak fel.