Cikkünk frissítése óta eltelt 6 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A nulla károsanyag-kibocsátású autók egyre népszerűbbek, ám infrastruktúra hiányában nem lehet közlekedni elektromos autókkal. Erre találtak megoldást az Eindhoveni Műszaki Egyetem (TUE) diákjai.A khakizöld, Stella Terra névre keresztelt terepjáró a ferde tetőn elhelyezett napelemek segítségével tölti fel elektromos akkumulátorát, így hosszú távokat képes megtenni úgy, hogy csupán a napenergiát használja fel.

A forradalmi ötlet pedig megoldást jelenthet az elektromos autók jelenlegi legfőbb problémájára, hiszen bár egyre többen vásárolnak elektromos autót, töltőhálózat nem mindenhol van megfelelően kiépítve.

Az Eindhoveni Műszaki Egyetem (TUE) diákcsapata építette meg a világ első napelemes terepjáróját, mely egyrészt segíthet a távoli területek összekapcsolásában, ahol az utak kevésbé fejlettek és az energiahálózatok nem olyan megbízhatóak, ezen felül pedig hatalmas segítséget nyújthat a sürgősségi segélyek és szállítmányok szállításában.

A diákcsapat a hónap elején Marokkóban tesztelte a járművet, s több mint 1000 kilométert tettek meg vele az ország északi partvidéke és a Szahara sivatag déli része között. Thieme Bosman, a csapat rendezvényszervezője a helyszínválasztás kapcsán elárulta:

„Marokkóban a tájak és a különböző felületek óriási változatossága található meg meglehetősen rövid távolságon belül. Az autót minden olyan felületen tesztelték, amellyel egy ilyen autó találkozhat.”

A közúti használatra engedélyezett autó végsebessége 145 kilométer/óra, egy átlagos napos napon pedig az akkumulátor hatótávolsága közúton körülbelül 710 kilométer, míg terepen körülbelül 550 kilométer attól függően, milyenek az útviszonyok. Felhős időben a csapat becslése szerint a hatótávolság 50 kilométerrel csappanhat meg.