Dr. Király Tibor főiskolai docens, a projekt vezetője kifejtette, a vizsgálatból megállapítható, hogy az elsőtől a nyolcadik osztályosokig a test teltségének indexe egyre magasabb, a nyolcadikosok közel hatvan százaléka jár az elhízás útján. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, olyan alapvető ismereteket kell bevinni a testnevelésbe, amelyek személyre szabva segítik a gyerekek fejlődését. Ilyen például a nyugalmi pulzusszám, illetve az a pulzusszám emelkedés, ami még nem okoz problémát.
Ihász Ferenc, egyetemi docens, intézetigazgató hozzátette, az ingafutás-felmérésekből jól látható, hogy a gyerekek korának előrehaladtával egyre nő a különbség a lányok és a fiúk teljesítménye között. Az is szembetűnő, hogy a túlsúlyosság határát átlépve mennyire csökken a teljesítőképesség.
A szakember hozzátette, az egyik legfontosabb változás a testnevelésben az lenne, ha a gyerekek teljesítményét nem a standardokhoz, hanem önmagukhoz viszonyítanák, és akkor a lemaradt diákok nem folyamatos kudarcokkal, hanem sikerélményekkel gazdagodnának. Ez motiválná őket, és fenntartható lenne a testmozgás szeretete.
Fontos cél, hogy a gyerekekben kialakuljon a testmozgás iránti igény, hogy az iskolai kereteken kívül is végezzenek sportolási tevékenységet. Ez az egész felnőttkorukra pozitív kihatással bírna.
Páternoszter Piroska a Humánpolitikai Főosztály vezetője kiemelte, Győr jelentős oktatási hálózatot tart fent az óvodától a középiskoláig közel huszonhatezer gyermekkel, így a diákok testnevelése roppant fontos kérdés a fenntartó számára is. Az önkormányzat 2,5 millió forintot biztosított a felméréshez, amelynek gyakorlati haszna ennél sokkal nagyobb, hiszen a fiatalok jövőjét, felnőttkori egészségét befolyásolhatja a testnevelés fejlesztése. Végezetül elmondta, Győrben adottak a feltételek arra, hogy az iskolák a mindennapos testnevelés útján tegyenek a gyermekek egészségéért.