Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Az Európai Unió antitröszt szervezete azzal vádolja a Google anyacégét, hogy 2014 óta visszaélt dominanciájával.

Előfordulhat, hogy a Google-nak (pontosabban az anyacég Alphabetnek)  el kell adnia jövedelmező hirdetéstechnológiai üzletágának egy részét, hogy kezelje a versenyellenes gyakorlatokkal kapcsolatos aggályokat, valamint bírságra is számíthat a már két éve tartó ügyben – írja a Reuters.

A vádak szerint a Google saját hirdetési szolgáltatásait részesíti előnyben, ezzel a vetélytársait, a hirdetőket és az online felületek kiadóit hozza hátrányba. Ha az ügyet nem sikerül megoldani, a Google éves globális forgalmának akár 10 százalékát is elérő bírságot is kaphat (megközelítőleg 28 milliárd dollár). A cégnek mindössze pár hónapon belül válaszolnia kell a vádakra.

Margrethe Vestager, az EU trösztellenes vezetője szerint: “A Google például megválhat az értékesítési oldali eszközeitől, a DFP-től és az AdX-től. Ezzel véget vetnének az összeférhetetlenségnek”.

"A Bizottság vizsgálata hirdetési üzletágunk egy szűk aspektusára összpontosít, és nem újkeletű. Nem értünk egyet az EB álláspontjával" – mondta Dan Taylor, a Google globális hirdetésekért felelős alelnöke.

Az Insider Intelligence kutatócég szerint a Google 28 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik a globális hirdetési bevételekből.

Az ügy megnyitása után 3 hónappal a Google ajánlatot tett a megoldásra, azonban a Reuters forrása szerint a cég nem volt nyitott arra, hogy jelentős engedményeket tegyen és lassan haladtak az egyeztetések.

A Google 2022-es hirdetési bevétele, beleértve a keresési szolgáltatásokból, a Gmailből, a Google Play-ből, a Google Térképből, a YouTube-hirdetésekből, a Google Ad Manager-ből, az AdMobból és az AdSense-ből származó hirdetési bevételeit, 224,5 milliárd dollárt tett ki, ami a cég teljes éves bevételének 79 százaléka.