Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
A Mozilla tanulmánya különleges dologra mutatott rá.
A Mozilla több mint 20 000 YouTube-felhasználó videóajánlási adatait felhasználva állapította meg, hogy az olyan gombok, mint a “nem érdekel”, “nem tetszik”, “ne ajánlja a csatornát” és “távolítsa el a nézési előzményekből” nagyrészt hatástalanok a hasonló tartalmak ajánlásának megakadályozására.

A jelentés szerint ezek a gombok a legjobb esetben is az ajánlások mintegy felét „átengedik”, hiába nyilatkozta korábban róla azt a felhasználó, hogy az nem érdekli. A Mozilla a saját bővítményével leplezte le a rendszer működését.
A RegretsReporter a résztvevők által megtekintett YouTube-videókra egy “ajánlások leállítása” gombot helyezett. Erre kattintva a videómegosztó a különböző elutasításokra kapott visszajelzést.
Mind közül a „nem tetszik” és a „nem érdekel” volt a leggyengébb, a nem kívánt ajánlások alig 11-12%-át akadályozták meg. A „ne ajánld a csatornát”, illetve az előzményekből való eltávolítás az ajánlások 43% illetve 29%-át szűrte ki.
Elena Hernandez, a YouTube szóvivője szerint ez szándékos, mivel a platform nem próbál meg minden, az adott témához kapcsolódó tartalmat blokkolni. Hernandez azonban kritizálta a jelentést, mondván, hogy az nem veszi figyelembe a videómegosztó ajánlórendszerét.