Kezdőlap NYUGAT Nyugat - Közélet

Cégvezetők fogásai Lipóton

Cikkünk frissítése óta eltelt 9 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az alapítók küldetése, hogy a település diákjai semmivel se részesüljenek rosszabb képzésben, mint az ország nagyobb városaiban iskoláiba járó kortársaik, vagyis hogy a Lipóton tanuló gyermekek, ne versenyhátránnyal induljanak, ha szeretnének tovább lépni. Az Alapítvány kereste meg az üzleti kommunikáció oktatásában világhírű nemzetközi nagyvállalatot, aminek vezetői izgalmas kihívásnak tekintették a lehetőséget. Dicsőfi Balázs vezető tanácsadó elmondta, hogy a pedagógusok és a cégek irányítói szinte minden nap lényegében ugyanazokkal a kommunikációs és vezetési kihívásokkal találják magukat szemben, vagyis a vezetőképzésben bevált módszerek jól alkalmazhatóak a pedagógusok felkészítésében.

Az iskolában is csapatmunka folyik, a tanárok és a diákok együtt törekednek a nagyobb tudás illetve a fontos készségek elsajátítására – tette hozzá Giczi Ferencné, az iskola igazgatója. Ha a tanárok a tréning alatt megtanulják saját önbizalmukat fejleszteni, ha jól alkalmazzák a személyközi kapcsolatok mesterfogásait, ha magas szinten használják a kommunikációs technikákat, akkor később ezt a tudást képesek lesznek a gyerekek feljesztésébe is átültetni, amely által nő az önbizalmuk, jobban kommunikálnak, nyitottabbak lesznek, könnyebb lesz felkelteni bennünk az érdeklődést a tananyag iránt – fogalmazott Dicsőfi Balázs.  A sajtótájékoztató az első tréning-kurzussal folytatódott, ahol az újságírók egy rövid ideig részt vehettek a képzésben, fél óráig követhették a gyakorlatot, hogy milyen módszerekkel fejleszti a tanárok kommunikációs készségét a világhírű módszertanú Dale Carnegie tréning.